Teuber, M., Leyhr, D., & Sudeck, G. (2024). Physical activity improves stress load, recovery, and academic performance-related parameters among university students: a longitudinal study on daily level. BMC Public Health, 24(1):598. doi: 10.1186/s12889-024-18082-z
Teuber, M., Leyhr, D., Moll, J., & Sudeck, G (2022). Nudging digital physical activity breaks for home studying of university students – a randomized controlled trial during the Covid-19 pandemic with daily activity measures. Frontiers in Sports and Active Living, 4:1024996. doi: 10.3389/fspor.2022.1024996
Teuber, M. & Sudeck, G. (2021). Why Do Students Walk or Cycle for Transportation? Perceived Study Environment and Psychological Determinants as Predictors of Active Transportation by University Students. International Journal of Environmental Research and Public Health (Special Issue Active Commuting and Active Transportation), 18(4). doi: 10.3390/ijerph18041390
Teuber, M., Arzberger, I. & Sudeck, G. (2020). Körperliche Aktivität, Gesundheit und Funktionsfähigkeit im Studium: Sportliche Freizeitaktivitäten und aktive Fortbewegung als Ressource im Studium? In J. Mayer, A. Göring & M. Jetzke (Hrsg.), Sport und Studienerfolg. Analysen zur Bedeutung sportlicher Aktivität im Setting Hochschule (Hochschulsport: Bildung und Wissenschaft, Band 4). Göttingen: Universitätsverlag. doi: 10.17875/gup2020-1337
Teuber, M., Arzberger, I. & Sudeck, G. (2019). Bewegt Studieren zwischen Berg und Tal. In TK (Hrsg.), Bewegt studieren - Studieren bewegt! Eine Initiative des Allgemeinen Deutschen Hochschulsportverbands (adh) und der Techniker Krankenkasse (TK), Berlin: DUZ Verlags- und Medienhaus GmbH (S.16-18). [mehr]