International Center for Ethics in the Sciences and Humanities (IZEW)

Dr. Diana Grundmann

Competence Center for Sustainable Development

Diana Grundmann is coordinator of the Competence Center for Sustainable Development since March 2020. She studied Educational Science at the FU-Berlin and completed her doctorate at the University of Kassel on the anchoring of Education for Sustainable Development in schools.



       

Areas of Epertise

  • Education for Sustainable Development
  • Sustainable development

Career

  • since 03/2020: Coordinator of the Centre of Competence for Sustainable Development at the University of Tübingen (at the IZEW)
  • 11/2019-02/2020: Municipal development policy coordinator of the city of Tübingen
  • 01/2018-09/2019: Midwife training at UKT
  • 07/2014-12/2017: Research associate at the Centre of Competence for Sustainable Development at the University of Tübingen (at the IZEW)
  • 07/2009-06/2014: Research assistant in political didactics at the University of Kassel (doctorate)
  • 07/2007-06/2009: Coordination of the multiplier training "Education for Sustainable Development at All-day Schools" at the FU-Berlin
  • 04/2000-06/2007: Educational science studies at the FU-Berlin

Publications

Grundmann, D. (2017): Bildung für nachhaltige Entwicklung in Schulen verankern. Handlungsfelder, Strategien und Rahmenbedingungen der Schulentwicklung. Wiesbaden.

Grundmann, D. (2017): Schulentwicklung global. In: Lang-Wojtasik, G.; Klemm, U. (Hrsg.): Handlexikon Globales Lernen. S. 360-363, Ulm.

Grundmann, D. (2011): Nachhaltigkeit und Schulentwicklung. In: Gritschke, H.; Metzner, C.; Overwien, B. (Hrsg.): Erkennen, Bewerten, (Fair-) Handeln. Kompetenzerwerb im globalen Wandel. S. 200-226, Kassel.

Grundmann, D.; Overwien, B. (Hrsg.) (2011): Weltwärts pädagogisch begleiten. Kassel.

de Haan, G.; Grundmann, D.; Plesse, M. (2009): Nachhaltige Schülerfirmen. Eine Explorationsstudie. Berlin.

Grundmann, D. (2009): Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Ganztagsschule – Chancen und Erfordernisse für außerschulische Akteure. In: Brickewedde, F.; Bittner, A. (Hrsg.): Kindheit und Jugend im Wandel! Umweltbildung im Wandel? S. 70-78, Berlin.