Academic Careers

The following members of the Hector Research Institute of Education Sciences and Psychology have transferred to professorships:

  • Prof. Dr. Richard Göllner: Professor in Educational Effectiveness/Educational Trajectories, Hector Research Institute of Education Sciences and Psychology, University of Tübingen, 2019
  • Prof. Dr. Juyeon Song (Teach@Tübingen Fellow): Assistant Professor (Tenure Track), Korea National University of Education (South Korea), Department of Education, 2019
  • Karin Berendes: Professur (W2) für Logopädie/Sprachtherapie, SRH Hochschule für Gesundheit Stuttgart, 2019
  • Yi Jiang (Teach@Tübingen Fellow): Associate Professor (Tenure Track), East China Normal University, Faculty of Education, Department of Educational Psychology, 2017
  • Kathleen Stürmer: Professur (W3) für Lehr- und Lernarrangements in den Fachdidaktiken, Hector-Institut für Empirische Bildungsforschung, 2017
  • Jessika Golle: Juniorprofessur (W1) für Empirische Bildungsforschung, Hector-Institut für Empirische Bildungsforschung, 2017
  • Christiane Bertram: Juniorprofessur (W1) für Fachdidaktik in den Sozialwissenschaften, Universität Konstanz, 2017
  • Thamar Voss: Juniorprofessur (W1) für Empirische Schul- und Unterrichtsentwicklungsforschung (mit Tenure Track), Albert-Ludwigs-Universität Freiburg, 2016
  • Holger Brandt: Assistant Professor, University of Kansas (USA), 2016
  • Barbara Flunger: Assistant Professor of Education (Tenure Track), Universität Utrecht (Niederlande), 2015
  • Jenna Cambria: Assistant Professor , University of Arkansas (USA), 2015
  • Kathrin Jonkmann: Professur (W3) für Bildungspsychologie, FernUniversität in Hagen, 2014
  • Ingo Zettler: Associate Professor, Universität Kopenhagen (Dänemark), 2014
  • Benjamin Nagengast: Professur (W3) für Pädagogische Psychologie,Hector-Institut für Empirische Bildungsforschung, 2012
  • Albrecht Wacker: Professur (W3), Pädagogische Hochschule Heidelberg,Institut für Erziehungswissenschaft, 2012
  • Felix Thoemmes: Assistant Professor (Tenure Track), Cornell University (USA), 2012
  • Gabriel Nagy: Professur (W2), Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik (IPN), Christian-Albrechts-Universität zu Kiel, 2011