Institute of Education

Margaretha Müller, M. A.

Margaretha Müller has been working as a researcher at the Department of Adult Education/Further Education at the University of Tübingen since December 2011.

Research group: Prof. Dr. Bernhard Schmidt-Hertha

 

Research Interests

Projects

Curriculum Vitae

10/2006 - 02/2011 Studies of Pedagogy, Psychology and Musicology at the University of Munich
03/2011 - 11/2011 Graduate assistant in the project „Implementation of the Educational Curriculum for Children between 0 and 10 Years in Hessen“ at the State Institute of Early Childhood Research (IFP) in Munich
Since 12/2011 Researcher at the Department of Adult Education/Further Education at the University of Tübingen


Publikationen / Publications

Beiträge in referierten Zeitschriften / Articles in Peer Reviewed Journals:

  • Schmidt-Hertha, B., & Müller, M. (2017). Occupational and educational biographies of older workers and their participation in further education in Germany. Australian Journal of Adult Learning, 57(3), 490-507.
  • Schmidt-Hertha, B., & Müller, M. (2016). Bedeutung bildungsbiografischer Zäsuren für die Weiterbildungsbeteiligung älterer Erwerbstätiger. BWP Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis, 3,32-35.
  • Schmidt-Hertha, B., & Müller, M. (2013). Editorial zum Schwerpunktthema „Nichtpädagogisches Personal in Bildungseinrichtungen – Bedeutung für Sozialisations-, Erziehungs- und Bildungsprozesse“. bildungsforschung, 10(1), 2-10. Abrufbar unter: bildungsforschung.org/index.php/bildungsforschung/article/view/158/pdf_2

Veröffentlichungen in Herausgeberwerken / Articles in Edited Books

  • Müller, M., Achatz, M., Hoh, R., & Kollmannsberger, M. (2018). Dokumentation von Forschungseinrichtungen. In R. Tippelt & B. Schmidt-Hertha (Hrsg.), Handbuch Bildungsforschung (S. 1359-1418). Wiesbaden: VS Verlag.
  • Schmidt-Hertha, B., Thalhammer, V., & Müller, M. (2015). Studiengangsreputation als Indikator für Lehrqualität. In I. Langemeyer, M. Fischer & M. Pfadenhauer (Eds.), Epistemic and Learning Cultures at the University of the 21st Century (S. 72-84). Weinheim: Beltz.

Expertisen und Stellungsnahmen / Expertises and Position Statements