B393 Die Internationalisierung Mittlerer Marktführer

Please note!

If the modul is offered in German, we publish all information about the modul only in German.

 

Content

Dieses Modul beschäftigt sich mit  Internationalisierungsprozessen und -strategien deutscher mittlerer Marktführer.
Schwerpunktthemen sind:

  • Merkmale kleinerer und mittlerer Unternehmen im Vergleich zu großen Kapitalgesellschaften
  • Grundlagen ihrer Marktführerschaft
  • Erfolgsstrategien im Rahmen aktueller Entwicklungen.

Key facts about the course

ECTS-Credits

6

 

Level

B.Sc.

Degree

Workload

30/150

class/self

Cycle

WS, SS

generally

Course language

GER

 

Duration of the module

1

term

Exam written

90

minutes

Maximum Student number

60

 


Objectives

Studierende erkennen die Charakteristika mittlerer (Welt-)Marktführer sowie die globalen Rahmenbedingungen für ihre Internationalisierung. Sie beschreiben die Vision, Führungsorganisation und Unternehmenskultur deutscher Mittelständler zu beschreiben und ordnen diese Faktoren als Grundlage der Marktführerschaft.


Registration

Necessary!

Registration period: 01 April 2019 to 15 April 2019

Type of registration: online form
(here available during the registration period)

Please note: Confirmation e-mails are not sent before the end of the registration period!

Course work

Participation at the company visit (mandatory)

Course type

Lecture (2 SWS)

Literature

Will be announced in the first lecture!

 

Exam

Registration: necessary

Examination office


Course can be taken as part of the following programs/modules:

International Economics

  • Focus Module Elective Studies

International Business Administration

  • Focus Module International Business
  • Focus Module Elective Studies

Economics and Business Administration - Type Economics

  • Focus Module Elective Studies

Economics and Business Administration - Type Business Administration

  • Focus Module International Business
  • Focus Module Elective Studies