Faculty of Economics and Social Sciences

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15.09.2021

Neue Professorinnen und Professoren an der WiSo-Fakultät (III)

Berufungen am Hector-Institut, in der Politikwissenschaft und im Methodenzentrum

Michiko Sakaki ist Tenure-Track-Professorin für Educational Neuroscience and Cognitive Psychology. In ihrer Forschung befasst sie sich damit, wie Emotionen kognitive Prozesse wie zum Beispiel Gedächtnis, Aufmerksamkeit und Entscheidungsfindung beeinflussen.

Henning Meyer is Honorary Professor for Public Policy and Business at the Institute of Political Science. His professional interests lie at the intersection of politics, economics and business. He is currently the first Fellow of the German Ministry of Finance, where he works on economic policy design and implementation in the framework of the Corona Task Force and the Fiscal Policy Division. Between June and November 2021, he is on secondment in the Federal Chancellor’s Office (BKM).Henning is also a Research Associate at Cambridge University’s Centre for Business Research (CBR) and Future World Fellow at the Centre for the Governance of Change at IE University. Previously, he occupied several visiting and associate positions at the London School of Economics and Political Science (LSE), was John F. Kennedy Memorial Policy Fellow at Harvard University and a Visiting Fellow at Cornell University.

Holger Brandt ist Professor für Psychometrie am Methodenzentrum der Universität Tübingen. Nach einem Studium der Psychologie beendete er seinen Doktor an der Universität Frankfurt 2013 und war anschließend Postdoc im Hector Institut für Bildungsforschung an der Universität Tübingen. Vor dem Ruf an die Universität Tübingen war er Assistenzprofessor an der University of Kansas und der Universität Zürich. Holger Brandts Forschung konzentriert sich auf die Entwicklung von Methoden für intensive Längsschnittdaten und andere komplexe Datenstrukturen, wie sie z.B. in Large Scale-Datensätzen auftreten. Hierbei verwendet er Bayesianische Schätzverfahren und Methoden des Machine Learnings.

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