B494D New Marketing in China

Hinweis:

Der Kurs wird in englischer Sprache angeboten. Die Kursinformationen werden daher nur auf Englisch angezeigt.

Hinweis

Das Modul findet in Zusammenarbeit mit dem China Centrum Tübingen statt.

Inhalt

Students deepen their knowledge on New Marketing in China and learn about the advanced application of marketing concepts and tools. The Students extract insights from the academic literature, lectures and case study discussion.


Fakten zum Kurs

ECTS-Credits

6

 

Niveau

M.Sc.

Level

Arbeitslast

40/140

Kontakt/Selbststudium

Turnus

SS

generell

Kursprache

ENG

 

Dauer des Moduls

1

Semester

Prüfung

60

Minuten

Max. Teilnehmer

40


Lernziele

Upon successful completion of this module, students are familiar with the latest insights in International marketing for and in China. Students evaluate advanced and complex issues of international marketing and address potential solutions. Students analyze the advantages and drawbacks of new developments on New Marketing in China.


Anmeldung

Anmeldezeitraum: 15.03. - 25.04.21

Bitte melden Sie sich in dem angegebenen Zeitraum über  ALMA für diesen Kurs an.

 

Studienleistung

Klausur (60 min)

Veranstaltungsart

Seminar (2 SWS)

Literatur

Wird in der Veranstaltung bekannt gegeben!

Prüfung

Anmeldung: notwendig

Prüfungsamt

Kurswahl in folgenden Studienprogrammen möglich:

Data Science in Business and Economics

  • Free Elective Studies

Economics

  • Free Elective Studies

Economics and Finance

  • Free Elective Studies

European Economics

  • Free Elective Studies

European Management

  • Vertiefungsbereich Schwerpunkt International Business
  • Elective Studies

General Management

  • Vertiefungsbereich Schwerpunkt International Business
  • Elective Studies

International Business

  • Vertiefungsbereich Schwerpunkt International Business
  • Elective Studies

International Economics

  • Free Elective Studies

Management and Economics

  • Elective Studies