Religionswissenschaft und Judaistik

Vortrag/Lecture. University of California Berkeley, 12 December 2023

Lennart Lehmhaus "Stripes that reach the inward parts (Prov. 20:30) - moral, religious and medical illness concepts in Jewish traditions of late antiquity"

Am Mittwoch den 12. Dezember (16:00 Ortszeit) hält Dr. Lennart Lehmhaus einen Vortrag an der University of California Berkeley, der vom Center for Middle Eastern Studies organisiert wird.

This lecture by Lennart Lehmhaus at the University of California Berkeley is organized by the Center for Middle Eastern Studies and will take place at 4pm on December 12, 2023.

Event listing/ weitere Informationen

International Conference (online),   November 6-7, 2023

Law, Religion and Sciences – rules, norms, and the transfer of knowledge in ancient to medieval traditions

Dr. Lennart Lehmhaus organisiert im Rahmen des von ihm geleiteten und koordinierten RFE-Forschungsnetzwerk Between Encyclopaedia and Epitome (Tübingen, London, Berlin)
eine Konferenz, die sich mit dem Zusammenhang zwischen Recht, Religion(en) und Wissen(schaften) von der Antike bis ins Mittelalter beschäftigt.
Neben Tübinger Kolleg:innen aus der Spätantike- und Mittelalter-Forschung, der Judaistik, Islam- und Religionswissenschaft werden auch Forschende aus Deutschland,den USA, Israel und Großbritannien mitwirken.
This international conference, organized by Dr. Lennart Lehmhaus (IJS, Tübingen) brings together scholars from different fields who will discuss the entanglements between law/legal cultures, religion(s), knowledge and sciences from the ancient to the medieval period.

zur Konferenzseite/Conference page

Konferenz/Conference: “Islamic Tradition at the End of Late Antiquity: New Perspectives on Hadith, History, and Historiography”, 8-10 July 2024

Im Sommer 2024 (8.-10. Juli) veranstalten Ana Davitashvili und Raashid Goyal vom ERC-Projekt QaSLA (Leitung: Prof. H. Zellentin) eine Konferenz, die sich insbesondere an Nachwuchswissenschaftler*innen wendet. Für weitere Informationen und den Call for Papers besuchen Sie bitte die Konferenz-Website.
Watch out for this conference organized by Ana Davitashvili and Raashid Goyal of the ERC-research group QaSLA (PI: Holger Zellentin) that will be held in Tübingen in early July 2024. For further information and the CFP, please follow the link(s).

Conference Website/CFP

Internatonale Konferenz zu Magie und Wissen(schaften) in der Vormoderne, Paris (hybrid)

In der kommenden Woche (18.-19. Mai 2023) organisiert Dr. Lennart Lehmhaus mit Pariser Kooperationspartnern (IEA/EPHE) und internationalen Teilnehmenden eine Tagung zum Thema "The Intertwining of Magic and Knowledge/Sciences in the premodern Mediterranean (and beyond)"
im Rahmen des Forschungsnetzwerks Between Encyclopaedia and Epitome – Talmudic strategies of knowledge-making in the context of ancient medicine and sciences   (Tübingen University, University College London, Freie Universität Berlin)