Institut für Erziehungswissenschaft

Vorträge

Ausgewählte Beiträge auf wissenschaftlichen Tagungen und Konferenzen

Vorträge

Röhl, S. (2021, August). Effects of student feedback on teaching quality in schools – a meta-analysis. Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), online.

Röhl, S. (2021, Juni). Schülerfeedback als Instrument der schulischen Unterrichtsentwicklung – eine Meta-Analyse. 6. Dortmunder Symposium der Empirischen Bildungsforschung, online.

Röhl, S. (2021, April). A meta-analysis on the effects of student feedback intervention studies on teaching quality in schools. Beitrag im EARLI-invited Symposium auf dem AERA Annual Meeting, online.

Röhl, S. & Rollett, W. (2019, August). Types of teachers in using student feedback: Quantitative and qualitative findings. Vortrag im invited Symposium der SIG 18 "Feedback on teaching: Issues of conceptualization, operationalization and application". 18th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Aachen.

Röhl, S. & Pirner, M. (2019, August). Critical or positive effects of a religious calling to teach? A study among evangelical teachers. Vortrag im Symposium "Finding Purpose in education – a perspective of professionals" (Organisation: E. Kuusistu). 18th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Aachen.

Röhl, S. & Scharenberg, K. (2019, Februar). Messung sozialer Partizipation in inklusiven Schulklassen: Ein Vergleich verschiedener Erhebungsmethoden. Vortrag im Symposium "Gruppenstrukturen und soziale Beziehungen in inklusiven Schulklassen – Befunde aus sozialen Netzwerkanalysen" (Organisation: S. van Ophuysen). 7. Jahrestagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Köln.

Röhl, S. & Rollett, W. (2017, September). Explaining halo effects in students’ evaluation of teaching quality. Biennial conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Tampere, Finnland.

Röhl, S. (2016, November): Teaching as religious calling. Over-engagement and idealism or positive effects on work and life? Identity and Diversity – Profiles of Christian Schools in Europe, Bratislava

Organisierte Symposien

Röhl, S. & Rollett, W. (2021, August). Using student feedback for teaching development and teacher professionalization in schools. Symposium auf der Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), online.

Rollett, W., Röhl, S., Bijlsma, H. (2021, April). Student feedback on teaching in schools. Invited EARLI Symposium auf dem AERA Annual Meeting, online.

Röhl, S. (2021, März). Using student feedback for the development of teacher professionalization and teaching quality. Symposium auf

 

Eine vollständige Auflistung der Beiträge auf wissenschaftlichen Tagungen und Konferenzen finden Sie hier.