Ann-Kathrin Jaekel, M.A.

Ann-Kathrin Jaekel ist wissenschaftliche Mitarbeiterin am Hector-Institut für Empirische Bildungsforschung.

Publikationen

Zeitschriftenartikel

  • Jaekel, A., Göllner, R., Trautwein, U. (2020). How students’ perceptions of teaching quality in one subject are impacted by the grades they receive in another subject: dimensional comparisons in student evaluations of teaching quality. Journal of Educational Psychology. Advance online publication. https://doi.org/10.1037/edu0000488

Konferenzbeiträge

  • Jaekel, A., Göllner, R., Trautwein, U. (Juni 2020). How your colleagues’ grading is related to your teaching quality ratings - Dimensional comparisons in student ratings of teaching quality. Paper accepted for presentation at the 10th SELF International Conference in Quebec, Canada (Conference cancelled).
  • Jaekel, A., Göllner, R., Trautwein, U. (März 2020) Ich oder Wir: Welchen Unterschied macht die Adressatenbezug in Schülerbefragungen zur Unterrichtsqualität? Paper accepted for presentation at the 8th annual meeting of the German Society for Empirical Educational Research (GEBF), Potsdam, Germany (Conference cancelled).
  • Jaekel, A., Göllner, R., Wagner, W., Trautwein, U. (August 2019). Subject-specificity of students’ teaching quality perceptions. Paper presented at the 18th biennial conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Aachen, Germany.
  • Jaekel, A., Göllner, R., Wagner, W., Trautwein, U. (Februar 2019). „Unterricht aus Schülersicht“: Ergebnisse einer Validierungsstudie. Paper presented at the 8th annual meeting of the German Society for Empirical Educational Research (GEBF), Cologne, Germany.
  • Ohl, S., Jaekel, A., Shtërbani, E., Decristan, J., Dumont, H., Fauth, B. (Februar 2019). Adaptivität und Unterrichtsqualität im differenzierten und individualisierten Unterricht: Konzeption, Fragestellungen und erste Befunde der Ada*Q-Studie. Poster vorgestellt auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Cologne, Germany.

Organisierte Symposien

  • Jaekel, A. (März 2020) Schülerurteile zur Unterrichtsqualität – Die Bedeutung von Itemformulierungen und ihr Einsatz in der Forschungspraxis. Symposium accepted for the 8th annual meeting of the German Society for Empirical Educational Research (GEBF), Potsdam, Germany (Conference cancelled).