Studying the B.Ed. at our English Department
Fact Check for the Bachelor of Education English
Myth or Fact?
In order to be accepted in the B.Ed. English at Tübingen University, applicants do not need any other language skills except good skills in English.
Myth or Fact?
Being interested in British and/ or American pop culture like music, film, fashion is a good reason to study English.
Myth or Fact?
Some of the courses in the B.Ed. English at Tübingen University are held in German since studies take place at a German university.
Myth or Fact?
There is no real difference between studying English in a teaching degree and in a Bachelor of Arts degree.
Myth or Fact?
Students in the B.Ed. English at Tübingen University can tailor the programme to suit their individual interests.
Myth or Fact?
When I study English, the focus is on acquiring the English language.
Myth or Fact?
With English as a subject I will have lots of spare time on my hands during term breaks.
Myth or Fact?
English at University is like English at school, only harder.
Myth or Fact?
Studying English requires me to go abroad during my studies.
Myth or Fact?
Studying English literature means focusing primarily on texts by William Shakespeare and other dead white male authors.
Myth or Fact?
Voices from Students and Alumni of the Bachelor of Education English
Die versprochene Verknüpfung von Theorie und Praxis lenkte meine Entscheidung, in Tübingen studieren zu wollen.
Das Lehramtsstudium in Tübingen zog mich nicht nur wegen der schönen und an die Natur gebundenen Lage an, sondern vor allem wegen der interdisziplinären Ausrichtung des Faches. Neben sprachwissenschaftlichen Veranstaltungen kommt man in den Genuss von vielfältigen Angeboten im Bereich Literatur und Kultur. Das gewonnene Fachwissen hingegen wird in didaktischen Seminaren, die im Lehramtsstudium im Fach Englisch einen Schwerpunktbereich bilden, für die Tätigkeit als Lehrkraft aufbereitet.
Das Lehramtsstudium im Fach Englisch an der Universität Tübingen verhilft dazu, sich persönlich weiterzuentwickeln. Das vielfältige Veranstaltungsangebot ermöglicht, dass man sich über thematische Vorlieben bewusst wird und persönliche Interessen verfolgen kann. Diese Interessen können in den Schulkontext eingebettet werden – nicht nur im Rahmen von Schulpraktika, die im Laufe des Studiums anstehen, sondern auch in den fachdidaktischen Lehrversanstaltungen.