Dr. Yannan Gao

Yannan Gao ist Postdoktorantin am Hector-Institut. Sie beschäftigt sich mit der Entwicklungs Heterogenität von MINT-Karrierepfaden. Außerdem führt sie reale Interventionen zur Förderung der MINT-Motivation und zur Verringerung der MINT-Leistungslücke.

Publikationen

Zeitschriftenartikel

  • Starr, C.R., Gao, Y., Lee, G., Safavian, N., Rubach, C., Dicke, A., Eccles, J.S., & Simpkins, S. D. (2023). “Who’s better at math, boys or girls?”: Changes in adolescents’ math gender stereotypes and their motivational beliefs from early to late adolescence in two longitudinal datasets. Education Sciences.
  • Rubach, C., Lee, G., Starr, C., Gao, Y., Safavian, N., Dicke, A., Eccles, J. S., & Simpkins, S (2022). Is there any evidence of historical changes in gender differences in American high school students’ math competence-related beliefs over the last 40 years?. International Journal of Gender, Science and Technology.
  • Starr, C.R., Gao, Y., Lee, G., Safavian, N., Rubach, C., Dicke, A., Eccles, J.S., & Simpkins, S. D. (2022) Have parents’ gender stereotypes about math and their correlates changed over the past three decades?. Sex Roles.
  • Gao, Y., & Eccles, J. (2020). Who lower their aspirations? The development and protective factors of college-associated career aspirations in adolescence. Journal of Vocational Behavior, 116, 103367.
  • Hsiao, Y., Gao, Y., & MacDonald, M. C. (2014). Agent-patient similarity affects sentence structure in language production: evidence from subject omissions in Mandarin. Frontiers in Psychology, 5, 1015. http://doi.org/10.3389/fpsyg.2014.01015 

 

Curriculum Vitae

2024 - heute
Postdoc

am Hector-Institut für Empirische Bildungsforschung, Universität Tübingen

2023
Senior Researcher

Psychometrik und Umfrageentwurf, Beijing Yide Social Development Center, China 

2023
Postdoc-Fellow

Angewandte Entwicklungspsychologie, New York University, Shanghai, China

2022
Ph.D in Bildungswissenschaften

Universität Kalifornien, Irvine, USA

2016
B.A. in Psychologie mit Auszeichnung (Comprehensive Honors)

Universität von Wisconsin, Madison, USA