Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät

UnKUT’s Publications

This list represents publications of UnKUT members and former members which gained from friendly feedback and peer review in UnKUT meetings and retreats

  • Riepe, Judith (2024). Ethnologisches Wissen in deutschen Asylverfahren. LEBENSWELTEN ERFASSEN – VERMITTELN – GESTALTEN. Ethnolog*innen berichten aus ihrer beruflichen Praxis, 24 (1): 29-42. URL: https://www.bundesverband-ethnologie.de/kunde/upload/all_files/Publikationsreihe/240801_bfe_Publikationsreihe_Bd-002.pdf
  • Civelek, Cansu (2024) “The formation of a ‘model city in the Anatolian steppes’: Leapfrogging effects of spatial fix in Eskişehir, Turkey” City & Society: 1–14.
  • Dieterich, Manuel, Elif Alp-Marent and Boris Nieswand (2020) "Wohl denen, die sich integrieren! Integrationismus als moralische Ordnung." (Cheers to those who inte-grate! Integrationism as moral order.) In: Spieker, Michael / Hof-mann, Christian (Hrsg.) Integration. Teilhabe und Zusammenleben in der Migrationsgesellschaft. Baden-Baden: Nomos: 115-132.
  • Dieterich, Manuel and Boris Nieswand (2020) "Reflexive Migrationsforschung. Zur Etablierung eines neuen Forschungsparadigmas." (Reflexive Migration Research. On the establish-ment of a new research paradigm), Migration und Soziale Arbeit, 42 (2): 146-152.
  • Dieterich, Manuel (2019) "Moralisierung eines Konflikts. Eine lokale Auseinan-dersetzung zwischen Stadtverwaltung und Anwohnendeninitiative um den Neubau einer Anschlussunterbringung für Geflüchtete.” (Moralizing a Conflict. A Local Dispute between City Administration and Local Residents’ Initiative over the Construction of a New Housing Facil-ity for Refugees), Z'Flucht. Zeitschrift für Flucht- und Flüchtlingsforschung 3 (1): 44-70.
  • Jaeger, U. (2024a) “Children As Social Butterflies: Navigating Belonging in a Diverse Swiss Kindergarten. Rutgers Series in Childhood Studies.” New Brunswick, New Jersey: Rutgers University Press
  • Jaeger, U. (2024b) “Rendering Social Order Pedagogical. Caring for Pupils’ Diversification in a Swiss Suburb.” In L. Gilliam & C. Makrom (Hrsg.) Difference and Sameness in Schools. Perspectives from the European Anthropology of Education. New York: Berghahn Books: 51–74.
  • Martínez, Damián Omar (2020)  “Between Boundary-Work and Cosmopolitan Aspirations. A Historical Genealogy of EASA (and European Anthropology).” Anthropological Journal of European Cultures, 29 (2): 11-30.