Langer, W., Fowler, J., Kroiss, D. & He, Y. (im Druck). Internationalizing Teacher Education through Partnership in the Third Space - Design of an Innovative Teaching and Learning Format. In H. Dedecek Gertz, S. Plöger, N. Pudimat (Ed.) Edited volume on the 2023 Network Conference on Internationalization in Teacher Education. Springer VS.
Erhorn, J. & Langer, W. & Meister, A. & Pöppel, K. & Wirszing, D. (2025). Effects of a School Internship on Situation-Specific Skills for an Inclusive PE - Evaluation of a PETE Concept for Prospective PE Teachers. Education Sciences. 15(5), 540. https://doi.org/10.3390/educsci15050540
Langer, W., Bruns, J. & Erhorn, J. (2024). Development and Validation of a Video-based Test Instrument to Measure the Situation-specific Skills Perception and Interpretation with Regard to Providing Participation in Inclusive Physical Education. In A. Gegenfurther & R. Stahnke (Ed.) New Perspectives on Teacher Professional Vision. EARLI book series. Routledge.
Langer, W., Bruns, J. & Erhorn, J. (2023). Development and Validation of a Video-Based Test Instrument to Measure Noticing With Regard to Providing Individual Learning Support in Inclusive Physical Education. Journal for Educational Research Online, 15(1), 51-73. https://doi.org/10.31244/jero.2023.01.03
Langer, W., & Erhorn, J. (2023a). Qualifizierung angehender Sportlehrkräfte für einen inklusiven Sportunterricht. Ein hochschuldidaktisches Lehrkonzept. // Qualifizierung angehender Sportlehrkräfte für einen inklusiven Sportunterricht. HLZ - Herausforderung Lehrer*innenbildung, 6(1), 500–518. https://doi.org/10.11576/hlz-6489
Langer, W., & Erhorn, J. (2023b). Qualifizierung angehender Sportlehrkräfte für einen inklusiven Sportunterricht: Eine hochschuldidaktische Lehrsequenz. HLZ - Herausforderung Lehrer*innenbildung, 6(1), 500–518. https://doi.org/10.11576/hlz-6489 (Online-Supplement: Die Anspruchsdimensionen in Spielphasen berücksichtigen und sicherstellen // 500-518 Seiten / Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion, Bd. 6 Nr. 1 (2023): Herausforderung Lehrer*innenbildung - Ausgabe 6).
Erhorn, J., Wirzing, D. & Langer, W. (2023). Qualification of Prospective PE Teachers for Inclusive Physical Education. Development and Evaluation of a PETE concept.
Physical Education and Sport Pedagogy.https://doi.org/10.1080/17408989.2023.2194901
Langer, W., Bruns, J. & Erhorn, J. (2022). Entwicklung und Validierung eines videobasierten Testinstruments zur Erfassung des Noticing mit dem Fokus auf Anerkennungsprozesse im inklusiven Sportunterricht. German Journal of Exercise and Sport Research, 386–397. https://doi.org/10.1007/s12662-022-00807-0
Erhorn, J., Langer, W. & Moeller, L. (2020). Förderung und Evaluation von situationsspezifischen Fähigkeiten für einen inklusiven Sportunterricht. Überlegung zu einer zentralen Herausforderung universitärer Sportlehrkräftebildung. Qualifizierung für Inklusion, 2(1). https://doi.org/10.21248/QfI.33
Erhorn, J., Moeller, L. & Langer, W. (2020). Vorbereitung angehender Sportlehrkräfte auf einen inklusiven Sportunterricht? Eine kritische Bestandsaufnahme hochschuldidaktischer Lehrformate. German Journal of Exercise and Sport Research, 50(4), 487–500. https://doi.org/10.1007/s12662-020-00668-5