Sie leitet die Geschäftsstelle und verantwortet die Arbeitsbereiche Forschung und Nachwuchsförderung sowie Transfer und Wissenschaftskommunikation.
Gemeinsam mit dem Vorstand entwirft und gestaltet die Geschäftsführung alle Arbeitsabläufe der Tübingen School of Education (TüSE).
Zuvor hat sie in der Erziehungswissenschaft promoviert und gearbeitet.
Ihre wissenschaftlichen Schwerpunkte liegen in der (qualitativen) Bildungsforschung und -theorie, im Thmenfeld Bildung und Gesellschaft sowie Educational Governance in Schule und Lehrkräftebildung.
Herausgeberschaften
Syring, M., Beck, N., Bohl, T. & Tesch, B. (2023). Klasse 6b. Eine Unterrichtswoche. Bildungswissenschaftliche und fachdidaktische Analysen. Tübingen: Tübingen University Press.
Beck, N., Bohl, T. & Meissner, S. (2021). Vielfätig herausgefordert. Forschungs- und Entwicklungsfelder der Lehrerbildung auf dem Prüfstand. Diskurse und Ergebnisse der ersten Förderphase der Qualitätsoffensive Lehrerbildung an der Tübingen School of Education. Tübingen: Tübingen University Press.
Beiträge in Zeitschriften, Sammelbänden und Handbüchern
Beck, N., Bohl, T., Kubota, C. & Suzuki, A. (2024). 翻訳 テュービンゲン大学School of Education の事 例から見る教師教育制度化のメルクマール [Translation: Merkmale der institutionalisierten Lehrkräftebildung am Beispiel der Tuebingen School of Education]. Bulletin of Philosophy and History of Education, Kyushu University, 21, 13-25.
Beck, N. & Bohl, T. (2023). Transformationen in der Lehrerbildung. Fragen und Herausforderungen der Governance und Profilierung am Beispiel der Tübingen School of Education - eine Zwischenbilanz. Bildung und Erziehung 76(2), 174-188.
Beck, N. (2023). Umgang mit Normativität, moralischen Themen und Kontingenz im Unterricht - ein kommunikationstheoretisch informierter Blick auf die Klassenleiterstunde in der 6b. In. M.Syring, N. Beck, T. Bohl & B.Tesch (Hrsg.): Klasse 6b. Eine Unterrichtswoche. Bildungswissenschaftliche und fachdidaktische Analysen (S. 361-375). Tübingen: Tübingen University Press.
Beck, N. & Bohl, T. (2022). Die Tübingen School of Education: forschungsbasiert – anwendungsbezogen – verantwortungsbewusst. In: Newsletter der "Qualitätsoffensive Lehrerbildung" 1.
Beck, N. & Bohl, T. (2021). Institutionalisierung der Lehrer*innenbildung. Desiderata, Kontexte und organisationstheoretische Implikationen. In. L. Böckmann, S. Engelmann, P. Reichrath, A. Rohstock (Hrsg.), Creativity, Courage, Chances (S. 539 -559). Tübingen: Tübingen Library Publishing.
Beck, N. & Bohl, T. (2021). Relevant und vielfältig herausgefordert. Lehrerbildung in Deutschland und an der Universität Tübingen im Zuge des Förderprogramms der Qualitätsoffensive Lehrerbildung. Zur Einleitung. In. N. Beck, T. Bohl . & S. Meissner (Hrsg.): Vielfätig herausgefordert. Forschungs- und Entwicklungsfelder der Lehrerbildung auf dem Prüfstand. Diskurse und Ergebnisse der ersten Förderphase der Qualitätsoffensive Lehrerbildung an der Tübingen School of Education (S. 19-31). Tübingen: Tübingen University Press.
Bohl, T. & Beck, N. (2020). Aktuelle Entwicklungen in der institutionalisierten Lehrerinnen- und Lehrerbildung. In. C. Cramer, J. König, M. Rothland, & S. Blömeke (Hrsg.): Handbuch Lehrerbildung (S. 280-289). Bad Heilbrunn/Stuttgart: Klinkhardt/Utb.
Beck, N. (2019). Gesellschaftliche Verantwortung (in) der Lehrerbildung. Eine bildungs- und schultheoretische Vergewisserung und kritische Diskussion eines leitenden Konzepts an der Tübingen School of Education. In J. Hugo, N. Brink, J. Seidemann & M. Drahmann (Hrsg.), Verantwortung im Kontext von Schule. Perspektiven aus Wissenschaft und Praxis (S. 75-86). Münster: Waxmann.
Beck, N., & Bohl, T. (2019). Lehrerbildung an der Tübingen School of Education: forschungsbasiert, anwendungsbezogen, verantwortungsbewusst. Lehren & Lernen. Zeitschrift für Schule und Innovation Baden-Württemberg, 45, 47-53.
Beck, N., Bohl, T., Loose, F., & Paravicini, W. (2019). Neukonstitution der Lehrerbildung der Universität Tübingen. Aufbau der Tübingen School of Education und forschungsorientierter Fachdidaktiken im Rahmen der Qualitätsoffensive Lehrerbildung an der Universität Tübingen am Beispiel der Mathematik. Mitteilungen der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, 107, 60-64.
Meissner, S., Bohl, T., & Beck, N. (2017). Lehrerbildung in Deutschland. Dynamische Entwicklungen und konstante Baustellen. Schulverwaltung Spezial, 19(5), 200-202.
Beck, N. (2017). Rezension von: Kraus, A. (2016). Pädagogische Wissensformen in der Lehrer(innen)bildung, Ein performativitätstheoretischer Ansatz. Münster: Waxmann. EWR, 16(3). http://www.klinkhardt.de/ewr/978383093351.html [23.11.2019].
Beck, N. (2014). Kritische Memoranden zum Manifest der Neurowissenschaften. Vierteljahrsschrift für Wissenschaftliche Pädagogik, 90(3), 479-488.
Monographien
Beck, N. (2015). ‚Wo Wissenschaft draufsteht, ist Wissenschaft drin‘?! [Universität Tübingen, Dissertation, Online-Ressource].
Beck, N. (2009). Das Portfolio als Kompetenzentwicklungs- und Bildungsinstrument? [Universität Tübingen, Diplomarbeit].
Our website uses cookies. Some of them are mandatory, while others allow us to improve your user experience on our website. The settings you have made can be edited at any time.
or
Essential
in2cookiemodal-selection
Required to save the user selection of the cookie settings.
3 months
be_lastLoginProvider
Required for the TYPO3 backend login to determine the time of the last login.
3 months
be_typo_user
This cookie tells the website whether a visitor is logged into the TYPO3 backend and has the rights to manage it.
Browser session
ROUTEID
These cookies are set to always direct the user to the same server.
Browser session
fe_typo_user
Enables frontend login.
Browser session
Videos
iframeswitch
Used to show all third-party contents.
3 months
yt-player-bandaid-host
Is used to display YouTube videos.
Persistent
yt-player-bandwidth
Is used to determine the optimal video quality based on the visitor's device and network settings.
Persistent
yt-remote-connected-devices
Saves the settings of the user's video player using embedded YouTube video.
Persistent
yt-remote-device-id
Saves the settings of the user's video player using embedded YouTube video.
Persistent
yt-player-headers-readable
Collects data about visitors' interaction with the site's video content - This data is used to make the site's video content more relevant to the visitor.
Persistent
yt-player-volume
Is used to save volume preferences for YouTube videos.
Persistent
yt-player-quality
Is used to save the quality settings for YouTube videos.
Persistent
yt-remote-session-name
Saves the settings of the user's video player using embedded YouTube video.
Browser session
yt-remote-session-app
Saves the settings of the user's video player using embedded YouTube video.
Browser session
yt-remote-fast-check-period
Saves the settings of the user's video player using embedded YouTube video.
Browser session
yt-remote-cast-installed
Saves the user settings when retrieving a YouTube video integrated on other web pages
Browser session
yt-remote-cast-available
Saves user settings when retrieving integrated YouTube videos.
Browser session
ANID
Used for targeting purposes to profile the interests of website visitors in order to display relevant and personalized Google advertising.
2 years
SNID
Google Maps - Google uses these cookies to store user preferences and information when you view pages with Google Maps.
1 month
SSID
Used to store information about how you use the site and what advertisements you saw before visiting this site, and to customize advertising on Google resources by remembering your recent searches, your previous interactions with an advertiser's ads or search results, and your visits to an advertiser's site.
6 months
1P_JAR
This cookie is used to support Google's advertising services.
1 month
SAPISID
Used for targeting purposes to profile the interests of website visitors in order to display relevant and personalized Google advertising.
2 years
APISID
Used for targeting purposes to profile the interests of website visitors in order to display relevant and personalized Google advertising.
6 months
HSID
Includes encrypted entries of your Google account and last login time to protect against attacks and data theft from form entries.
2 years
SID
Used for security purposes to store digitally signed and encrypted records of a user's Google Account ID and last login time, enabling Google to authenticate users, prevent fraudulent use of login credentials, and protect user data from unauthorized parties. This may also be used for targeting purposes to display relevant and personalized advertising content.
6 months
SIDCC
This cookie stores information about user settings and information for Google Maps.
3 months
NID
The NID cookie contains a unique ID that Google uses to store your preferences and other information.
6 months
CONSENT
This cookie tracks how you use a website to show you advertisements that may be of interest to you.
18 years
__Secure-3PAPISID
This cookie is used to support Google's advertising services.
2 years
__Secure-3PSID
This cookie is used to support Google's advertising services.
6 months
__Secure-3PSIDCC
This cookie is used to support Google's advertising services.
6 months