B290 Global Strategy
Hinweis:
Der Kurs wird in englischer Sprache angeboten. Die Kursinformationen werden daher nur auf englisch angezeigt.
Inhalt
This module will discuss challenges of strategic relevance to a company and responses to address those challenges from the perspective of a multinational company's top management.
Topics presented include:
- the industry-based view of strategy
- the resource-based view of strategy
- the institution-based view of strategy.
Fakten zum Kurs
ECTS-Credits
6
Niveau
B.Sc.
Level
Arbeitslast
60/120
Kontakt/Selbststudium
Turnus
WS
generell
Kursprache
ENG
Dauer des Moduls
1
Semester
Prüfung
90
Minuten
Max. Teilnehmer
-
keine Begrenzung
Lernziele
In this module, students learn to identify and understand decisions of strategic relevance to a company on a global level. Students will learn to describe and evaluate a firm’s corporate strategy and on this basis develop solutions for strategic dilemmas in real-life case studies.
Anmeldung
Anmeldezeitraum: 01.08. - 22.10.2023
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Studienleistung
Gruppenessay zu einer Fallstudie (verpflichtend!)
Die Verteilung der Gruppen wird am 26.10.2023 bekannt gegeben.
Die Listen werden im ILIAS Kurs veröffentlicht.
Veranstaltungsart
Vorlesung (2 SWS)
Übungskurs (2 SWS)
Literatur
Peng, M.W. 2013. Global Strategic Management. 3rd International Edition, Cengage Learning, ISBN 1133953263.
Prüfung
Anmeldung: notwendig
Kurswahl in folgenden Studienprogrammen möglich:
International Economics
- Schwerpunktmodul Elective Studies
International Business Administration
- Profilbildungsmodule
- Schwerpunktmodul Elective Studies
Economics and Business Administration
- Profilbildungsmodul
- Schwerpunktmodul Elective Studies
Betriesbwirtschaftslehre Nebenfach
- Grundlagenmodul Kommunikation und Information