B393 Die Internationalisierung Mittlerer Marktführer

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Content

This module deals with internationalization processes and strategies of German middle market leaders. Main topics are: Characteristics of small and medium-sized enterprises in comparison to large corporations Fundamentals of their market leadership Success strategies in the context of current developments.

 


Key facts about the course

ECTS-Credits

6

 

Level

B.Sc.

Degree

Workload

30/150

class/self

Cycle

individual appointments

generally

Course language

GER

 

Duration of the module

1

term

Exam written

90

minutes

Maximum Student number

60

 


Objectives

Studierende erkennen die Charakteristika mittlerer (Welt-)Marktführer sowie die globalen Rahmenbedingungen für ihre Internationalisierung. Sie beschreiben die Vision, Führungsorganisation und Unternehmenskultur deutscher Mittelständler und ordnen diese Faktoren als Grundlage der Marktführerschaft ein.


Registration

Registration period: 1 Feb - 21  Apr 2024

Please register via  ALMA

Confirmations or refusals due to capacity limits until: 25 April 2024
Please note: Confirmation emails will only be sent after the registration deadline.

Course work

Teilnahme an der Exkursion zur Firma ERBE Elektromedizin ist verpflichtend. Der Termin hierfür wird noch bekannt gegeben.

Course type

Lecture (2 SWS)

Literature

Will be announced in the first lecture!

 

Exam

Bitte melden Sie sich beim Prüfungsamt während der vorgeschriebenen Anmeldefristen für die Klausur zum Haupt- oder Nachtermin an.

Examination office