Sabrina Dahlheimer ist seit März 2012 wissenschaftliche Angestellte in der Abteilung Sozialpädagogik, Arbeitsstelle für Kindheits- und familienpädagogische Forschung (KipF).
Ihre Arbeits- und Forschungsschwerpunkte sind Familien- und Kindheitsforschung, Wissens- und Kultursoziologie, Methoden der empirischen Sozial- und Evaluationsforschung.
Deutsche Gesellschaft für Soziologie (DGS)
Netzwerk Wissenssoziologische Diskursanalyse (WDA)
Faas, S./ Dahlheimer, S./ Thiersch, R. (i.E.): Bildungsgerechtigkeit – Ziel und Anspruch frühpädagogischer Qualifizierungsprogramme. Vergleichende Evaluation der Programme „Chancen – gleich!“ und „frühstart Rheinland-Pfalz!“. In: ZfG Zeitschrift für Grundschulforschung
Faas, S./ Dahlheimer, S. (2015): Effekte von Fortbildungen im Elementarbereich: Zu Fragen des Messens und Bewertens im Kontext von Programmevaluationen. In: Schmitt, A./Morfeld, M./Sterdt, E./Fischer, L. (Hrsg.), Evidenzbasierte Praxis und Politik in der Frühpädagogik. Ein Tagungsbericht. Halle (Saale): Mitteldeutscher Verlag, 66-82.
Faas, S./Treptow, R./Dahlheimer, S./Kluczniok, K./Thurn, L. (2015): Herkunft und Zukunft. Bildungsungleichheit und Heterogenität in Kindertageseinrichtungen als Herausforderung. In: Kommission Sozialpädagogik (Hrsg.), Praktiken der Ein- und Ausschließung in der Sozialen Arbeit. Weinheim und Basel: Beltz Juventa, 226-241.
Dahlheimer, S. (2013): Freundschaft im Zeitalter virtueller Netzwerke. Eine explorative Studie zur Bedeutung von Freundschaften im Kontext spätmoderner Gesellschaften. In: Neue Praxis. Zeitschrift für Sozialarbeit, Sozialpädagogik und Sozialpolitik. Heft 2/2013. S. 109-128.
Dahlheimer, S./Faas, S./Thiersch, R. (2015): Evaluation der Programme „Chancen-gleich!“ und „frühstart“ Rheinland-Pfalz. Vergleichende Analysen. Tübingen (unveröffentlichter Projektbericht).
Dahlheimer, S./Faas, S./Thiersch, R. (2014): Evaluation des Programms „frühstart“ Rheinland-Pfalz. Abschlussbericht. Tübingen (unveröffentlichter Projektbericht).
Dahlheimer, S./Faas, S./Thiersch, R. (2014): Evaluation des Programms „Chancen – gleich!“ Kulturelle Vielfalt als Ressource in frühkindlichen Bildungsprozessen – ein Qualifizierungsprogramm für pädagogische Fachkräfte. Abschlussbericht. Tübingen (unveröffentlichter Projektbericht).
Dahlheimer, S./Faas, S./Thiersch, R. (2013): Evaluation des Programms „frühstart“ Rheinland-Pfalz. Zwischenbericht. Tübingen (unveröffentlichter Projektbericht).
Dahlheimer, S./Faas, S./Thiersch, R. (2013): Evaluation des Programms „Chancen – gleich!“ Kulturelle Vielfalt als Ressource in frühkindlichen Bildungsprozessen – ein Qualifizierungsprogramm für pädagogische Fachkräfte. Zwischenbericht. Tübingen (unveröffentlichter Projektbericht).
Faas, S./Dahlheimer, S./Thiersch, R. (2014): Evaluation des Programms „Chancen – gleich! Kulturelle Vielfalt als Ressource in frühkindlichen Bildungsprozessen – ein Qualifizierungsprogramm für pädagogische Fachkräfte“. Vortrag auf der Abschlussveranstaltung des Projekts „Chancen – gleich!“, Stuttgart, 22. Mai.
Dahlheimer, S./Faas, S. (2013): Soziale und kulturelle Vielfalt in Kindertageseinrichtungen. Wissens- und Könnensressourcen frühpädagogischer Fachkräfte. Vortrag auf der Jahrestagung der Kommission Sozialpädagogik in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) „Praktiken der Ein- und Ausschließung in der Sozialen Arbeit.“ Tübingen, Mai 2013.
2001-2004 | Allgemeine Hochschulreife am Beruflichen Gymnasium für Gesundheit und Soziales in Trier | |
2004-2011 | Studium der Soziologie, Pädagogik und Germanistik (Magister) an der Universität Trier | |
seit 2012 | Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Institut für Erziehungswissenschaft der Universität Tübingen, Abteilung Sozialpädagogik | |
seit 2015 | Stipendiatin nach dem Landesgraduiertenförderungsgesetz |
Our website uses cookies. Some of them are mandatory, while others allow us to improve your user experience on our website. The settings you have made can be edited at any time.
or
Essential
in2cookiemodal-selection
Required to save the user selection of the cookie settings.
3 months
be_lastLoginProvider
Required for the TYPO3 backend login to determine the time of the last login.
3 months
be_typo_user
This cookie tells the website whether a visitor is logged into the TYPO3 backend and has the rights to manage it.
Browser session
ROUTEID
These cookies are set to always direct the user to the same server.
Browser session
fe_typo_user
Enables frontend login.
Browser session
Videos
iframeswitch
Used to show all third-party contents.
3 months
yt-player-bandaid-host
Is used to display YouTube videos.
Persistent
yt-player-bandwidth
Is used to determine the optimal video quality based on the visitor's device and network settings.
Persistent
yt-remote-connected-devices
Saves the settings of the user's video player using embedded YouTube video.
Persistent
yt-remote-device-id
Saves the settings of the user's video player using embedded YouTube video.
Persistent
yt-player-headers-readable
Collects data about visitors' interaction with the site's video content - This data is used to make the site's video content more relevant to the visitor.
Persistent
yt-player-volume
Is used to save volume preferences for YouTube videos.
Persistent
yt-player-quality
Is used to save the quality settings for YouTube videos.
Persistent
yt-remote-session-name
Saves the settings of the user's video player using embedded YouTube video.
Browser session
yt-remote-session-app
Saves the settings of the user's video player using embedded YouTube video.
Browser session
yt-remote-fast-check-period
Saves the settings of the user's video player using embedded YouTube video.
Browser session
yt-remote-cast-installed
Saves the user settings when retrieving a YouTube video integrated on other web pages
Browser session
yt-remote-cast-available
Saves user settings when retrieving integrated YouTube videos.
Browser session
ANID
Used for targeting purposes to profile the interests of website visitors in order to display relevant and personalized Google advertising.
2 years
SNID
Google Maps - Google uses these cookies to store user preferences and information when you view pages with Google Maps.
1 month
SSID
Used to store information about how you use the site and what advertisements you saw before visiting this site, and to customize advertising on Google resources by remembering your recent searches, your previous interactions with an advertiser's ads or search results, and your visits to an advertiser's site.
6 months
1P_JAR
This cookie is used to support Google's advertising services.
1 month
SAPISID
Used for targeting purposes to profile the interests of website visitors in order to display relevant and personalized Google advertising.
2 years
APISID
Used for targeting purposes to profile the interests of website visitors in order to display relevant and personalized Google advertising.
6 months
HSID
Includes encrypted entries of your Google account and last login time to protect against attacks and data theft from form entries.
2 years
SID
Used for security purposes to store digitally signed and encrypted records of a user's Google Account ID and last login time, enabling Google to authenticate users, prevent fraudulent use of login credentials, and protect user data from unauthorized parties. This may also be used for targeting purposes to display relevant and personalized advertising content.
6 months
SIDCC
This cookie stores information about user settings and information for Google Maps.
3 months
NID
The NID cookie contains a unique ID that Google uses to store your preferences and other information.
6 months
CONSENT
This cookie tracks how you use a website to show you advertisements that may be of interest to you.
18 years
__Secure-3PAPISID
This cookie is used to support Google's advertising services.
2 years
__Secure-3PSID
This cookie is used to support Google's advertising services.
6 months
__Secure-3PSIDCC
This cookie is used to support Google's advertising services.
6 months