Damaschke-Deitrick, L. & Burgmer, L (forthcoming 2024) Education Policy Constellations and Actor-centric Agendas in Education Policy. Handbook on Comparative Education. United Kingdom: Edward Elgar Publishing.
Damaschke-Deitrick, L. & Burgmer, L. (2023). Geflüchtete im deutschen Schulsystem: Politische Programme und ihre Umsetzung (Refugees in the German school system: Political programs and their implementation). In: Europäisches Zentrum für Föderalismusforschung Tübingen (EZFF). Jahrbuch des Föderalismus 2023. Band 24, Baden-Baden: Nomos.
Wiseman, A. W., Damaschke-Deitrick, L., (2023). Refugee and Forced Im/Migrant Educational Experiences across Time and Context: The Intersection of Determinism, Duration, and Mobility. In A. W. Wiseman & L. Damaschke-Deitrick (Eds.), Education for Refugees and Forced (Im)Migrants Across Time and Context. (International Perspectives on Education and Society, Vol. 45) (pp. 1-15). Bingley: Emerald Publishers
Galegher, E.L., Davidson, P.M., Elefante, J., Bright, G. & Damaschke-Deitrick, L. (2022). Educational Leadership and Supporting Refugee and Forced Immigrant Youth: A Review of Policy in Canada and the United States, in A.W. Wiseman (Ed.) Annual Review of Comparative and International Education 2021 (International Perspectives on Education and Society, Vol. 42B), Bingley: Emerald Publishing Limited, pp. 181-202. https://doi.org/10.1108/S1479-36792022000042B010 (peer reviewed)
Stichworte Berlin-Erklärung (162); Bologna-Erklärung (196); Bologna-Prozess (196-201); Charta von Köln (229-230); Florenz-Erklärung (445); Kopenhagen-Prozess (677-682); Lissabon-Strategie im Bildungsbereich (716-720); Magna Charta Universitatum (740-741); Prager Erklärung (862-863); Sorbonne-Erklärung (939-940), in: Bergmann, Jan (Hg.): Handlexikon der EU. 6. neu bearbeitete und erweiterte Auflage. Baden-Baden: Nomos, 2022.
Migration, Refugees, and Public Education. In Jornitz, S. & Wilmers, A. (eds.), Transatlantic Perspectives on Education Research. Opladen: Barbara Budrich Publishers 2021 (jointly with Wiseman, A.W.).
The Intricate Web of Educational Governance: The Cyborg Dialectic and Commodification of Knowledge. In Salajan, F. &Tavis J. (eds.). The Educational Intelligent Economy: Big Data, Artificial Intelligence, Machine Learning, and the Internet of Things in Education, Emerald Publishing 2020 (jointly with Davidson, P. & Bruce, E.).
Education as a Panacea for Refugee Integration? Evidence from Germany and the United States. In Wiseman, A.W., Damaschke-Deitrick, L., Galegher, E. & Park, M. (eds.). Comparative Perspectives on Refugee Youth Education. Routledge Publishers 2019 (jointly with Bruce, E.).
Female Refugee Transitions into Higher Education: Comparative Perspectives from Germany, Egypt and Kyrgyzstan. In Wiseman, A.W., Damaschke-Deitrick, L., Galegher, E. & Park, M. (eds.). Comparative Perspectives on Refugee Youth Education. Routledge Publishers 2019 (jointly with Galegher, E. & Park, M.).
The Contested Expectations of Education as a Panacea for Refugee Transitions. In Wiseman, A.W., Damaschke-Deitrick, L., Galegher, E. & Park, M. (eds.). Comparative Perspectives on Refugee Youth Education. Routledge Publishers. 2019 (jointly with Wiseman, A.W., Galegher, E. & Park, M.).
Transnational Scientized Education Discourse. A Cross-National Comparison. In Schmid, J., Amos, K. et al. (eds.), Internationalisierte Welten der Bildung – Bildung und Bildungspolitik im globalen Vergleich. Baden-Baden: Nomos 2016 (jointly with Wiseman, A.W, Bruce, E., Davidson, P. & Taylor, C. S.).
Bildungsarmutspolitik auf lokaler Ebene: Zwischen Tradition und Europäisierung. In Amos, K. et al. (eds.). Kultur – Ökonomie – Globalisierung: Eine Erkundung von Rekalibrierungsprozessen in der Bildungspolitik. Baden-Baden: Nomos 2013.
Keyword: Armutspolitik in der Europäischen Union. In: Große Hüttmann, M.& Wehling, H.-G. (eds.): Das Europalexikon, Bd. 2. Bonn: Dietz 2013.
Europäisierung als Einflussfaktor auf bildungspolitische Governance. In: Amos, K. et al. (eds.): Europäischer Bildungsraum - Europäisierungsprozesse in Bildungspolitik und Bildungspraxis. Baden-Baden: Nomos 2013 (jointly with Bohn, I., Hartmann, N. & Skuja, I.).
Einflussfaktoren im Bereich aktueller bildungspolitischer Prozesse. In Amos, K. et al. (eds.): Kultur – Ökonomie – Globalisierung: Eine Erkundung von Rekalibrierungsprozessen in der Bildungspolitik. Baden-Baden: Nomos 2012 (jointly with Bohn, I., Hartmann, N., Klenk, J., Michelini, E., Skuja, I. & Theobald, U.).
Themen und Arbeitsbereiche des Promotionskollegs “International-vergleichende Forschung zu Bildung und Bildungspolitik im Wohlfahrtsstaat“. In Schmid, J. et al. (eds.): Welten der Bildung? Vergleichende Analysen von Bildungspolitik und Bildungssystemen. Baden-Baden: Nomos 2011 (jointly with Schwarz, I. & Skuja, I.).
Die Analyse bildungspolitischer Bestimmungsfaktoren und eine ergänzende Perspektive auf den "cultural turn". In: Schmid, J. et al. (eds.): Welten der Bildung? Vergleichende Analysen von Bildungspolitik und Bildungssystemen. Baden-Baden: Nomos 2011 (jointly with Förster, C., Klenk, J., Michelini, E., Schmid, J., Schwarz, I. & Skuja, I.).