Aktuell angekündigt und seit 2020 erschienene Aufsätze:
›Cultural Monopolies: The Cases of International Sports Associations and Internet Platforms‹ in: Beatriz Barreiro Carril, Lucas Lixinski und Andrzej Jakubowski (Hrsg): 15 years of the Convention for the Protection and Promotion of the Diversity of Cultural Expressions and Lessons for New Ways of International Law-Making: Actors, Processes, Impact, Oxford / London 2023, 139–159.
›Whistler in the Journal of Jules & Edmond de Goncourt‹ in: The Ten O’Clock: The Journal of the Whistler Society 4 (2023).
›Daisy von Duckenburg (Paperina di Rivondosa): Eine Comic Novel(a) im Entenhausen-Universum parodiert die Fernsehserie Elisa di Rivombrosa‹ in: Jahrbuch der Österreichischen Gesellschaft zur Erforschung des 18. Jahrhunderts 36 (2022), 113–152, https://doi.org/10.7767/9783205215493.113.
›Der Pastiche als urheberrechtlicher Begriff‹ in: Veronika Fischer, Georg Nolte, Martin Senftleben und Louisa Specht-Riemenschneider (Hrsg): Gestaltung der Informationsrechtsordnung. Festschrift für Thomas Dreier zum 65. Geburtstag, München 2022, 487–504.
›Recreated Subjects, Reconstructed Copies: Considerations on the Photographic Process‹ in: Venezia Arti: Journal of the Department of Philosophy and Cultural Heritage of Ca’ Foscari University of Venice 30 (2021), 73–85, http://dx.doi.org/10.30687/va/2385-2720/2021/07/005>.
›Is Copyright Law the Zombie of Authorship?‹ in: The Construction of Media-Authorships: Investigating Aesthetic Practices from Early Modernity to the Digital Age, hrsg. von Angela Krewani, Christiane Heibach und Irene Schütze, Berlin / Boston 2021, 83–102, https://doi.org/10.1515/9783110679632-006.
›The Symphonies in White on Display, on Sale, in Reproduction‹ in: The Woman in White: James McNeill Whistler, Gustave Courbet, and Joanna Hiffernan, hrsg. von Margaret F. MacDonald (= Ausstellungskatalog National Gallery of Art, Washington / Royal Academy, London), New Haven / London 2020, 167–176.
›Masking the Invisible / Segments of Political Space‹ in: In the Realm of Corona Normativities. A Momentary Snapshot of a Dynamic Discourse, hrsg. v. Werner Gephart, Frankfurt a. M. 2020, 375–407, doi.org/10.5771/9783465145318-375.
›Ent-Täuschung. Fälschung und Plagiat im Gefüge normativer und ästhetischer Erwartungshaltungen‹ in: Thomas Dreier / Oliver Jehle (Hrsg): Original, Kopie, Fälschung,
Baden-Baden 2020, 145–174, https://doi.org/10.5771/9783748907329-145.
Weitere Publikationen sind online bei ArtDok abrufbar: http://archiv.ub.uni-heidelberg.de/artdok/view/schriftenreihen/sr-59.html