Institute of Education

Publications

Sibley, L., Russ, H., Ahmad, G., Baumgärtner, B., Bräutigam, D., Brümmer, S., Bussmann, H., Erb, N., Evans, L., Fischer, S., Gradl, L., Guddemi, R., Hauptmann, K.-B., Hieke, J., Hilsdorf, S., Högerle, F., Hoppe-Brixner, B., Jeong, W., Karl, S., … Lachner, A. (2024). Does technology-based non-interactive teaching enhance students’ learning in the classroom? Computers and Education Open, 7, 100233. https://doi.org/10.1016/j.caeo.2024.100233

Sibley, L., Russ, H., Lachner, A. (2023). Learning by Teaching in the Wild: Domain, Grades, and School Track Matter. Preprint. PsyArXiv, 26. https://doi.org/10.31234/osf.io/d293m

Russ, H., Karl, S., Backfisch I., Wagner, S., & Lachner, A. (2022). Was bringen metakognitive Prompts im computergestützten Unterricht? Bibliothek aufbereiteter Forschungssynthesen Tübingen (TüDi-BASE). https://www.tuedilb-tuebingen.de/metakognitive-leitfragen.html

Russ, H. (2022). Lernzeit statt Hausaufgaben - Die Diesterwegschule Ahlen auf neuen Wegen. Lehren & Lernen, 48(11), 27-29. https://neckar-verlag.de/schule/lehren-lernen/ausgaben-downloads/3133/lernzeit-statt-hausaufgaben

Russ, H. (2022). Dreiecksformen - Mit einer heterogenen Lerngruppe den Dreiecksformen auf der Spur. Schulmagazin 5-10, 90(7+8), 53-63. https://www.friedrich-verlag.de/schule-5-10/mathe/dreiecksformen-12469#cta-box

 

Privacy settings

Our website uses cookies. Some of them are mandatory, while others allow us to improve your user experience on our website. The settings you have made can be edited at any time.

or

Essential

in2code

Videos

in2code
YouTube
Google