B393 Die Internationalisierung Mittlerer Marktführer
Please note!
If the modul is offered in German, we publish all information about the modul only in German.
Content
This module deals with internationalization processes and strategies of German middle market leaders. Main topics are: Characteristics of small and medium-sized enterprises in comparison to large corporations Fundamentals of their market leadership Success strategies in the context of current developments.
Key facts about the course
ECTS-Credits
6
Level
B.Sc.
Degree
Workload
30/150
class/self
Cycle
individual appointments
generally
Course language
GER
Duration of the module
1
term
Exam written
90
minutes
Maximum Student number
60
Objectives
Studierende erkennen die Charakteristika mittlerer (Welt-)Marktführer sowie die globalen Rahmenbedingungen für ihre Internationalisierung. Sie beschreiben die Vision, Führungsorganisation und Unternehmenskultur deutscher Mittelständler und ordnen diese Faktoren als Grundlage der Marktführerschaft ein.
Confirmations or refusals due to capacity limits until: 17 October 2024 Please note: Confirmation via ALMA will only be visible after the registration deadline.
Course work
Teilnahme an der Exkursion zur Firma ERBE Elektromedizin ist verpflichtend. Der Termin hierfür wird noch bekannt gegeben.
Course type
Lecture (2 SWS)
Literature
Will be announced in the first lecture!
Exam
Bitte melden Sie sich beim Prüfungsamt während der vorgeschriebenen Anmeldefristen für die Klausur zum Haupt- oder Nachtermin an.