Dr. Diana Grundmann
Competence Center for Sustainable Development
Diana Grundmann is coordinator of the Competence Center for Sustainable Development since March 2020. She studied Educational Science at the FU-Berlin and completed her doctorate at the University of Kassel on the anchoring of Education for Sustainable Development in schools.
Areas of Expertise
- Education for Sustainable Development
- Sustainable development
Career
- since 03/2020: Coordinator of the Centre of Competence for Sustainable Development at the University of Tübingen (at the IZEW)
- 11/2019-02/2020: Municipal development policy coordinator of the city of Tübingen
- 01/2018-09/2019: Midwife training at UKT
- 07/2014-12/2017: Research associate at the Centre of Competence for Sustainable Development at the University of Tübingen (at the IZEW)
- 07/2009-06/2014: Research assistant in political didactics at the University of Kassel (doctorate)
- 07/2007-06/2009: Coordination of the multiplier training "Education for Sustainable Development at All-day Schools" at the FU-Berlin
- 04/2000-06/2007: Educational science studies at the FU-Berlin
Publications
Grundmann, D. (2017): Bildung für nachhaltige Entwicklung in Schulen verankern. Handlungsfelder, Strategien und Rahmenbedingungen der Schulentwicklung. Wiesbaden.
Grundmann, D. (2017): Schulentwicklung global. In: Lang-Wojtasik, G.; Klemm, U. (Hrsg.): Handlexikon Globales Lernen. S. 360-363, Ulm.
Grundmann, D. (2011): Nachhaltigkeit und Schulentwicklung. In: Gritschke, H.; Metzner, C.; Overwien, B. (Hrsg.): Erkennen, Bewerten, (Fair-) Handeln. Kompetenzerwerb im globalen Wandel. S. 200-226, Kassel.
Grundmann, D.; Overwien, B. (Hrsg.) (2011): Weltwärts pädagogisch begleiten. Kassel.
de Haan, G.; Grundmann, D.; Plesse, M. (2009): Nachhaltige Schülerfirmen. Eine Explorationsstudie. Berlin.
Grundmann, D. (2009): Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Ganztagsschule – Chancen und Erfordernisse für außerschulische Akteure. In: Brickewedde, F.; Bittner, A. (Hrsg.): Kindheit und Jugend im Wandel! Umweltbildung im Wandel? S. 70-78, Berlin.