B493A Doing Business in Selected Countries and World Regions

Hinweis:

Der Kurs wird in englischer Sprache angeboten. Die Kursinformationen werden daher nur auf Englisch angezeigt.

Inhalt

Within this module, students can select two out of different courses covering the economic framework conditions and business cultures of different Asian nations such as China, Japan, Korea or alternatively of the South American continent.

Focal topics include:

• Business etiquette in specific Asian or South American cultures
  • Cross-cultural communication and conflict management
  • Building trust relationships with Asian or South American business partners

Fakten zum Kurs

ECTS-Credits

Niveau

M.Sc.

Level

Arbeitslast

Kontakt/Selbststudium

Turnus

SS

generell

Kursprache

ENG

Dauer des Moduls

Semester

Prüfung

Minuten - pro Kurs

Max. Teilnehmer

pro Kurs

Lernziele

Students analyze the economic, social, political and cultural conditions of specific Asian nations or the South American continent and assess their influence on international management issues. They will develop an understanding of different business cultures and discuss their influence on management activities. Through the group assignments, case studies, movie clips and role plays within the courses, students will enhance their ability to effectively communicate, interact and behave in an international business environment.

Notwendig!

Anmeldezeitraum: 01.03. - 14.04.2024

Art der Anmeldung: Onlineformular
(Verfügbar während des Anmeldezeitraums in den Einzelkursen!)

Bitte beachten: Bestätigungs-E-Mails werden nicht vor dem Ende des Anmeldezeitraums versendet!

Studienleistung

2 von 4 Kursen müssen belegt und die dazugehörigen Prüfungen bestanden werden, um das Modul abzuschließen.

Bitte beachten Sie, dass Sie sich für mehr als 2 Kurse anmelden können falls Sie Interesse an mehr als zwei Ländern haben. Allerdings werden Sie nur 2 von 4 Kursen zugeteilt.

Seminar (2 SWS)

Wird in der Veranstaltung bekannt gegeben!

Prüfung

Anmeldung: Bitte melden Sie sich in dem vorgeschriebenen Zeitraum über das Prüfungsamt für die Klausur an.