*Der wöchentliche Help-Desk auf dem Campus entfällt am 03.10., 10.10. und 17.10. Bitte beachten Sie die Öffnungszeiten unseres Welcome Help Desk*
Wir als Betreuung für internationale Studierende sind für Sie donnerstags zwischen 12:00 und 13:30 im Rahmen einer offenen Sprechstunde da. Unser Help Desk ist in der Wilhelmstraße 19 im 3. OG in Raum 3.23.
Wir beantworten Ihnen gerne allgemeine Fragen zu Tübingen und der Universität:
Dann sind Sie bei uns genau richtig.
Falls Sie zur offenen Sprechstunde keine Zeit finden oder Sie es bevorzugen ihr Anliegen per E-Mail zu klären, dann zögern Sie nicht uns eine Nachricht zu schreiben: international-helpdeskspam prevention@zv.uni-tuebingen.de
Zusätzlich zu den offenen Sprechstunden bieten wir Ihnen auch die Möglichkeit nach vorheriger Terminbuchung ihr Anliegen in einer Online-Sprechstunde (Microsoft Teams-Call, kein Microsoft-Account notwendig!) zu besprechen.
Falls Sie keinen passenden Termin finden oder Sie es bevorzugen ihr Anliegen per E-Mail zu klären, dann zögern Sie nicht uns eine Nachricht zu schreiben: international-helpdeskspam prevention@zv.uni-tuebingen.de
Im folgenden finden Sie weitere Servicestellen, die Ihnen zu verschiedenen Themen einen First Level Support bieten und Sie, falls notwendig, an die passenden Ansprechpersonen für ihr Anliegen verweisen können.
Im Gebäude Wilhelmstr. 19 befinden sich verschiedene Studierenden-Services. Im Erdgeschoss in Raum 0.17 finden Sie einen Info-Point für Studierende.
Am Info-Point erhalten Sie erste Informationen und Orientierungshilfen, wenn Sie z.B. Fragen zu den Studierenden-Services im Gebäude haben oder Anlaufstellen und Personen für bestimmte Fragen, Themen und Zuständigkeiten suchen. Am Info-Point werden auch diverse Studieninformationen, Formulare oder (verlorengegangene) Studierendenausweise herausgegeben. Probleme mit ALMA können hier ggf. auch geklärt werden.
Der Info-Point wird von Mitarbeitenden der Zentralen Studienberatung und der Studierendenabteilung besetzt.
Die aktuellen Öffnungszeiten finden Sie hier.
Das Zentrum für Datenverarbeitung unterstützt Sie in der Wächterstraße 76 im 2. Obergeschoss.
Zu den Serviceleistungen gehört u.a. die Unterstützung bei der Einrichtung von Eduroam und VPN sowie Unterstützung bei der Installation von Programmen und Betriebssystemen. Bitte buchen Sie vorab einen Termin.
Die Supportzeiten und Kontaktmöglichkeiten finden Sie hier.
Das Servicebüro des Zentralen Prüfungsamts finden Sie im 1. Obergeschoss in der Wilhelmstraße 19 in Raum 1.13.
Hier können Sie Anträge, Formulare und Abschlussarbeiten abgeben oder Zeugnisse und Bescheinigungen abholen, insofern diese dort für Sie hinterlegt wurden.
Die aktuellen Öffnungszeiten und eine Übersicht über die Sprechstundenzeiten der Mitarbeitenden finden Sie hier
Falls Sie Fragen zu den Einrichtungen des Studierendenwerks, zur bargeldlosen Bezahlung in den Mensen und Cafeterien haben, oder die Rückerstattung des Chipkartenguthabens auf Ihrem Studierendenausweis veranlassen möchten, dann können Sie sich an den InfoPoint Morgenstelle (Auf der Morgenstelle 26) wenden.
Informationen zu den aktuellen Öffnungszeiten und Kontaktmöglichkeiten finden Sie hier.
Our website uses cookies. Some of them are mandatory, while others allow us to improve your user experience on our website. The settings you have made can be edited at any time.
or
Essential
in2cookiemodal-selection
Required to save the user selection of the cookie settings.
3 months
be_lastLoginProvider
Required for the TYPO3 backend login to determine the time of the last login.
3 months
be_typo_user
This cookie tells the website whether a visitor is logged into the TYPO3 backend and has the rights to manage it.
Browser session
ROUTEID
These cookies are set to always direct the user to the same server.
Browser session
fe_typo_user
Enables frontend login.
Browser session
Videos
iframeswitch
Used to show all third-party contents.
3 months
yt-player-bandaid-host
Is used to display YouTube videos.
Persistent
yt-player-bandwidth
Is used to determine the optimal video quality based on the visitor's device and network settings.
Persistent
yt-remote-connected-devices
Saves the settings of the user's video player using embedded YouTube video.
Persistent
yt-remote-device-id
Saves the settings of the user's video player using embedded YouTube video.
Persistent
yt-player-headers-readable
Collects data about visitors' interaction with the site's video content - This data is used to make the site's video content more relevant to the visitor.
Persistent
yt-player-volume
Is used to save volume preferences for YouTube videos.
Persistent
yt-player-quality
Is used to save the quality settings for YouTube videos.
Persistent
yt-remote-session-name
Saves the settings of the user's video player using embedded YouTube video.
Browser session
yt-remote-session-app
Saves the settings of the user's video player using embedded YouTube video.
Browser session
yt-remote-fast-check-period
Saves the settings of the user's video player using embedded YouTube video.
Browser session
yt-remote-cast-installed
Saves the user settings when retrieving a YouTube video integrated on other web pages
Browser session
yt-remote-cast-available
Saves user settings when retrieving integrated YouTube videos.
Browser session
ANID
Used for targeting purposes to profile the interests of website visitors in order to display relevant and personalized Google advertising.
2 years
SNID
Google Maps - Google uses these cookies to store user preferences and information when you view pages with Google Maps.
1 month
SSID
Used to store information about how you use the site and what advertisements you saw before visiting this site, and to customize advertising on Google resources by remembering your recent searches, your previous interactions with an advertiser's ads or search results, and your visits to an advertiser's site.
6 months
1P_JAR
This cookie is used to support Google's advertising services.
1 month
SAPISID
Used for targeting purposes to profile the interests of website visitors in order to display relevant and personalized Google advertising.
2 years
APISID
Used for targeting purposes to profile the interests of website visitors in order to display relevant and personalized Google advertising.
6 months
HSID
Includes encrypted entries of your Google account and last login time to protect against attacks and data theft from form entries.
2 years
SID
Used for security purposes to store digitally signed and encrypted records of a user's Google Account ID and last login time, enabling Google to authenticate users, prevent fraudulent use of login credentials, and protect user data from unauthorized parties. This may also be used for targeting purposes to display relevant and personalized advertising content.
6 months
SIDCC
This cookie stores information about user settings and information for Google Maps.
3 months
NID
The NID cookie contains a unique ID that Google uses to store your preferences and other information.
6 months
CONSENT
This cookie tracks how you use a website to show you advertisements that may be of interest to you.
18 years
__Secure-3PAPISID
This cookie is used to support Google's advertising services.
2 years
__Secure-3PSID
This cookie is used to support Google's advertising services.
6 months
__Secure-3PSIDCC
This cookie is used to support Google's advertising services.
6 months