B391A Business Development: Western Companies Entering the Chinese Market

Hinweis:

Dieser Kurs findet in Cooperation mit dem China Zentrum in Tübingen statt.

Der Kurs wird in englischer Sprache angeboten. Die Kursinformationen werden daher nur auf Englisch angezeigt.

Inhalt

In this seminar, students learn about organizational and entrepreneurial management problems in a Chinese business context. The seminar offers various frameworks about how Western companies enter the Chinese market. Students learn how these companies detect business opportunities, conduct business in China’s various economic sectors and reflect on the future developments of China’s economy. Furthermore, students analyze local customer needs in China and assess the Chinese entrepreneurial landscape. Based on group projects, students develop business solutions and business models.


Fakten zum Kurs

ECTS-Credits

6

 

Niveau

B.Sc.

Level

Arbeitslast

35/145

Kontakt/Selbststudium

Turnus

WS

generell

Kursprache

ENG

 

Dauer des Moduls

1

Semester

Prüfung

Projektarbeit
 

Max. Teilnehmer

20


Lernziele

Students are enabled to explain international business environments and processes and to address challenges that are of strategic importance for Western companies entering China. In addition, students enhance their ability to develop projects assigned to them in small teams. Students test theoretical knowledge already acquired through practical projects.


Anmeldung

Anmeldezeitraum: 15.09. - 23.10.2022

Bitte registrieren Sie sich über  ALMA

Voraussetzung:

Participants should already have completed the third semester

Studienleistung

Projektarbeit

Veranstaltungsart

Seminar (2 SWS)

Literatur

Wird in der Veranstaltung bekannt gegeben!

Prüfung

Anmeldung: notwendig

Prüfungsamt


Kurswahl in folgenden Studienprogrammen möglich:

Economics and Business Administration

  • Schwerpunktmodul International Business
  • Schwerpunktmodul Elective Studies

International Economics

  • Schwerpunktmodul Elective Studies

International Business Administration

  • Schwerpunktmodul International Business
  • Schwerpunktmodul Elective Studies