Computergrafik

Vorlesung Rendering

Overview

Content

This is an advanced course on photo realistic image synthesis. The course will cover the theory of global illumination computations and will give an introduction to Monte Carlo and Quasi-Monte Carlo methods as one way of solving the rendering equation. In addition, we will discuss surface appearance models, and their representation based on spherical harmonics or wavelets, leading to other photo realistic rendering techniques such as precomputed radiance transfer methods.The goal is to achieve real-time global illumination.

The topics covered in this course are:

News

Die Vorlesung vom 05.11. wird auf Fr. 09.11. 10-12 Uhr verschoben.


Vorlesungsraum geändert: montags C412 (Sand 14)

Criteria

Bi-Weekly exercises

Oral exam

Datenschutzeinstellungen

Auf unserer Webseite werden Cookies verwendet. Einige davon werden zwingend benötigt, während es uns andere ermöglichen, Ihre Nutzererfahrung auf unserer Webseite zu verbessern. Ihre getroffenen Einstellungen können jederzeit bearbeitet werden.

oder

Essentiell

in2code

Videos

in2code
YouTube
Google