B290 Global Strategy
Im Wintersemester 2016/17 wird der Kurs B290 Global Strategy (englisch) angeboten. Informationen bezüglich Vorlesungs- und Übungszeiten sowie Räumen sind auch im Campus-Portal hinterlegt.
ECTS 6 (Vorlesung und Practice Course)
90 Minuten Klausur + Case Study
Vorlesung Dienstag 08:15 – 09:45 und
Donnerstag 08:15 – 09:45
(Vorlesung endet bereits am 8. Dezember 2016)
HS 21 Kupferbau
Practice Course 25./ 26. November 2016 von 08:00 – 17:30 oder
02./ 03. Dezember 2016 von 08:00 – 17:30
Wiwi Medienraum (Nauklerstraße)/ Raum 024
Dozent Jun. Prof. Dr. Theresa Veer Organisatorisches Fragen an tutors.strategy@wiwi.uni-tuebingen.de Registrierung über die ILIAS Plattfom am Semesteranfang
ECTS | 6 (Vorlesung und Practice Course) 90 Minuten Klausur + Case Study |
---|---|
Vorlesung | Dienstag 08:15 – 09:45 und Donnerstag 08:15 – 09:45 (Vorlesung endet bereits am 8. Dezember 2016) HS 21 Kupferbau |
Practice Course | 25./ 26. November 2016 von 08:00 – 17:30 oder 02./ 03. Dezember 2016 von 08:00 – 17:30 Wiwi Medienraum (Nauklerstraße)/ Raum 024 |
Dozent | Jun. Prof. Dr. Theresa Veer |
Organisatorisches | Fragen an tutors.strategy@wiwi.uni-tuebingen.de |
Registrierung | über die ILIAS Plattfom am Semesteranfang |
- Über den Syllabus erhalten Sie alle wichtigen Informationen zum Kurs.
CONTENT AND OBJECTIVES
The subject Strategy brings all the various sub-areas of management such as finance, marketing etc. together and analyzes the key corporate decisions from the perspective of the CEO. Focus of this course in Global Strategy is the multinational company (MNC). This course aims to show how strategy contributes to the success of the MNC, how it provides overall direction and how it integrates the various activities and decisions of the MNC. After attending the lecture and practice course students should be able to identify and analyze the determinants of strategic decisions on a global level. They should be able to describe and evaluate a firm’s business and corporate strategy and on this basis develop solutions for strategic dilemmas in real-life case studies.
In the practice course students will work with case studies to analyze corporate decisions of strategic importance in an international context.
In order to prepare students for international assignments, the lectures and the practice course will be entirely in English including all assignments students have to do.