Grundmann, Diana / Bornemann, Matthias / Potthast, Thomas (2023): Education for Sustainable Development as a Challenge for Teacher Education: Implementation at the University of Tübingen. In: Hofmann, Elisabeth / Mavhunga, Elisabeth / Bohl, Thorsten / Maringe, Felix / Diekmann, Deborah (Hrsg.): Teacher Education in South Africa and Germany. Shared perspectives on national and global questions. Results of the collaborative work between Wits School of Education and Tübingen School of Education. Tübingen: Tübingen University Press, S. 215-234. http://dx.doi.org/10.15496/publikation-76504
Albiez, Marius / Herth, Carla / Potthast, Thomas (2019): „Art to stay or coffee to go“ - Nachhaltige Entwicklung lehren und lernen in der Praxis. In: Müller, Franziska (Hrsg.) Turn knowledge into action: Service Learning an der Universität Tübingen. Tübinger Beiträge zur Hochschuldidaktik 15(1), S. 27-32. https://publikationen.uni-tuebingen.de/xmlui/handle/10900/87273
Herth, Carla / Petrlic, Anna / Potthast, Thomas (2018): Lehre heute für die Herausforderungen von morgen: Studium Oecologicum und Bildung für Nachhaltige Entwicklung an der Universität Tübingen. In: Leal Filho, W. (Hrsg.) Nachhaltigkeit in der Lehre. Theorie und Praxis der Nachhaltigkeit. Springer Spektrum, Berlin, Heidelberg. S. 207-222. https://doi.org/10.1007/978-3-662-56386-1_13