Hector Research Institute of Education Sciences and Psychology

Academic Careers

The following members of the Hector Research Institute of Education Sciences and Psychology have transferred to professorships:

  • Richard Göllner: Professur (W3) „Prozessbezogene Unterrichtsforschung“, Universität Potsdam, Department Erziehungswissenschaft, 2024
  • Xiaobin Chen: Juniorprofessur (W1) "Adaptive Teaching and Learning with Digital Tools", Universität Tübingen, Hector-Institut für Empirische Bildungsforschung, 2024
  • Lisa Bardach: Professur (W3) "Educational Psychology with a Focus on Digital Teaching and Learning", Universität Gießen, Department für Psychologie, 2023
  • Steffen Zitzmann: Professor (W3) für Quantitative Methoden, Medical School Hamburg, 2023
  • Vlasta Sikimić: Assistant Professor of Philosophy of Science, University of Technology Eindhoven, 2023
  • Hanna Gaspard: Professur (W2) für Educational Data Science, TU Dortmund, 2023
  • Rosa Lavelle-Hill: Juniorprofessur (W1) mit Tenure Track, Universität Kopenhagen, 2023
  • Julia Schiefer: Juniorprofessur (W1) für Pädagogische Psychologie (mit Tenure Track), Christian-Albrechts-Universität zu Kiel (CAU), 2022
  • Cora Parrisius: Juniorprofessur (W1) für Bildungswissenschaftliche Forschungsmethoden (mit Tenure Track), Pädagogische Hochschule Karlsruhe, 2022
  • Martin Hecht: Professur (W2) für Psychologische Methodenlehre, Helmut-Schmidt-Universität/ Universität der Bundeswehr Hamburg, 2022
  • Bronson Hui: Assistant Professor of Second Language Acquisition (mit Tenure Track) at the University of Maryland, College Park, USA, 2022
  • Luzia Leifheit: Juniorprofessur (W1) für Digitalisierung mit dem Schwerpunkt Didaktik der Algorithmik und Data Science (mit Tenure Track), Pädagogische Hochschule Schwäbisch Gmünd, 2021
  • Marion Spengler: Professur für Differentielle Psychologie an der Medical School Berlin, 2021
  • Nicolas Hübner: Juniorprofessur (W1) für Schulpädagogik am Institut für Erziehungswissenschaft, Universität Tübingen, 2021
  • Richard Göllner: Professur für Educational Effectiveness/Educational Trajectories am Hector-Institut für Empirische Bildungsforschung, 2019
  • Prof. Dr. Juyeon Song (Teach@Tübingen Fellow): Assistant Professor (mit Tenure Track), Korea National University of Education (South Korea), Department of Education, 2019
  • Karin Berendes: Professur (W2) für Logopädie/Sprachtherapie, SRH Hochschule für Gesundheit, Stuttgart, 2019
  • Yi Jiang (Teach@Tübingen Fellow): Associate Professor (Tenure Track), East China Normal University, Faculty of Education, Department of Educational Psychology, 2017
  • Kathleen Stürmer: Professur (W3) für Lehr- und Lernarrangements in den Fachdidaktiken am Hector-Institut für Empirische Bildungsforschung, 2017
  • Jessika Golle: Juniorprofessur (W1) für Empirische Bildungsforschung am Hector-Institut für Empirische Bildungsforschung, 2017
  • Christiane Bertram: Juniorprofessur (W1) für Fachdidaktik in den Sozialwissenschaften an der Universität Konstanz, 2017
  • Thamar Voss: Juniorprofessur (W1) für Empirische Schul- und Unterrichtsentwicklungsforschung (mit Tenure Track) an der Albert-Ludwigs-Universität Freiburg, 2016
  • Holger Brandt: Assistant Professor an der University of Kansas (USA), 2016
  • Barbara Flunger: Assistant Professor of Education (mit Tenure Track) an der Universität Utrecht (Niederlande), 2015
  • Jenna Cambria: Assistant Professor an der University of Arkansas (USA), 2015
  • Kathrin Jonkmann: Professur (W3) an der FernUniversität in Hagen, 2014
  • Ingo Zettler: Associate Professorship an der Universität Kopenhagen (Dänemark), 2014
  • Benjamin Nagengast: Professur (W3) für Pädagogische Psychologie am Hector-Institut für Empirische Bildungsforschung, 2012
  • Albrecht Wacker: Professur (W3) am Institut für Erziehungswissenschaft, Pädagogische Hochschule Heidelberg, 2012
  • Felix Thoemmes: Assistant Professorship (mit Tenure Track) an der Cornell University (USA), 2012
  • Gabriel Nagy: Professur (W2) am Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik (IPN) an der Christian-Albrechts-Universität zu Kiel, 2011

Privacy settings

Our website uses cookies. Some of them are mandatory, while others allow us to improve your user experience on our website. The settings you have made can be edited at any time.

or

Essential

in2code

Videos

in2code
YouTube
Google