Fütterer, T., Fischer, C., Alekseeva, A., Chen, X., Tate, T., Warschauer, M., & Gerjets, P. (2023). ChatGPT in education: Global reactions to AI innovations. Scientific Reports, 13(1), Article 1. https://doi.org/10.1038/s41598-023-42227-6
Hornberger, M., Bewersdorff, A., Schiff, D. S., & Nerdel, C. (2025). Development and validation of a short AI literacy test (AILIT-S) for university students. Computers in Human Behavior: Artificial Humans, 5, 100176. https://doi.org/10.1016/j.chbah.2025.100176
Hsu, C.-C., & Sandford, B. A. (2007). The Delphi Technique: Making Sense of Consensus. https://doi.org/10.7275/PDZ9-TH90
Kasneci, E., Sessler, K., Küchemann, S., Bannert, M., Dementieva, D., Fischer, F., Gasser, U., Groh, G., Günnemann, S., Hüllermeier, E., Krusche, S., Kutyniok, G., Michaeli, T., Nerdel, C., Pfeffer, J., Poquet, O., Sailer, M., Schmidt, A., Seidel, T., … Kasneci, G. (2023). ChatGPT for good? On opportunities and challenges of large language models for education. Learning and Individual Differences, 103, 102274. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2023.102274
Nationale Akademie der Wissenschaften Leopoldina (2024): Förderung der Selbstregulationskompetenzen von Kindern und Jugendlichen in Kindertageseinrichtungen und Schulen (Schriftenreihe zur wissenschaftsbasierten Politikberatung: Stellungnahme). https://doi.org/10.26164/leopoldina_03_01157
OECD (2025). Empowering learners for the age of AI: An AI literacy framework for primary and secondary education (Review draft). OECD. Paris. https://ailiteracyframework.org
Scheiter, K., Bauer, E., Yoana Omarchevska, Schumacher, C., & Sailer, M. (2025). Künstliche Intelligenz in der Schule—Eine Handreichung zum Stand in Wissenschaft und Praxis. Unpublished. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.34511.19363