Fachbereich Psychologie

Dr. Christoph Naefgen (Alumni)

PhD student from 3/2015-2/2019

now: FernUniversität Hagen

Publications:

Naefgen, C., & Janczyk, M. (2019). Smaller backward crosstalk effects for free choice tasks are not the result of immediate conflict adaptation. Cognitive Processing, 20, 73-85.

Naefgen, C., Dambacher, M., & Janczyk, M. (2018). Why free choices take longer than forced choices: Evidence from response threshold manipulations. Psychological Research, 82, 1039-1052.

Naefgen, C., & Janczyk, M. (2018). Free choice tasks as random generation tasks: An investigation through working memory manipulations. Experimental Brain Research, 236, 2263-2275.

Naefgen, C., Caissie, A., & Janczyk, M. (2017). Stimulus-response links and the backward crosstalk effect – A comparison of forced- and free-choice tasks. Acta Psychologica, 177, 23-29.

Oberlader*, V.A., Naefgen*, C., Koppehele-Goseel, J., Quinten, L., Banse, R., & Schmidt, A.F. (in press) Validity of content-based techniques to distinguish true and fabricated statements: A meta-analysis. Law and Human Behavior, 40, 440-457. (*: The first two authors contributed equally to this article.)

Short CV:

1/2014-12/2014 Research associate, DFG project "Analyse und Förderung wissenschaftlichen Denkens in der Lehrerbildung" (Analyzing and promoting scientific thinking in teacher training)
2010-2013 M.Sc. in Psychology, University of Bonn
2007-2010 B.Sc. in Psychology, University of Bonn
   

Datenschutzeinstellungen

Auf unserer Webseite werden Cookies verwendet. Einige davon werden zwingend benötigt, während es uns andere ermöglichen, Ihre Nutzererfahrung auf unserer Webseite zu verbessern. Ihre getroffenen Einstellungen können jederzeit bearbeitet werden.

oder

Essentiell

in2code

Videos

in2code
YouTube
Google