Institut für Sportwissenschaft

Dr. Felix Otto

Kontakt
Institut für Sportwissenschaft
Wächterstraße 67,
1. Stock, Raum 104
  07071 29-76545
felix.ottospam prevention@uni-tuebingen.de
Sprechzeiten (PDF)


Forschungsschwerpunkte

  • Zuschauersport
  • Sportwettbewerbe und Turniere

Kurzvita

2022
Promotion in Sportökonomik

Eberhard Karls Universität Tübingen

seit 2017
Akademischer Mitarbeiter

Eberhard Karls Universität Tübingen

2017
Master of Science in Sport Management

Deutsche Sporthochschule Köln

2013
Bachelor of Arts in Sport Management

Universität Potsdam

Ausgewählte Publikationen

Journalbeiträge

  • Otto, F., Nalbantis, G., & Pawlowski, T. (2022). Political relations and sports: Exploring the demand for relocated soccer games. European Sport Management Quarterly, doi: 10.1080/16184742.2022.2092171
  • Otto, F., Pawlowski, T., & Utz, S. (2021) Trust in fairness, doping, and the demand for sports: a study on international track and field events. European Sport Management Quarterly, https://doi.org/10.1080/16184742.2021.1942125
  • Krumer, A., Otto, F., & Pawlowski, T. (2021). Nationalistic bias among international experts: Evidence from professional ski jumping. Scandinavian Journal of Economics, https://doi.org/10.1111/sjoe.12451.
  • Utz, S., Otto, F. & Pawlowski, T. (2021). “Germany crashes out of World Cup” - A mixed-method study on the effects of crisis communication on Facebook. Journal of Sport Management, 35(1), 44-54.
  • Otto, F., & Rumpf, C. (2018). Animation intensity of sponsorship signage: The impact on sport viewers’ attention and viewer confusion. Sport, Business and Management: An International Journal, 8(2), 177-194, doi.org/10.1108/SBM-05-2017-0029

Funktionen

  • Mitglied der European Sport Economics Association