Institut für Medienwissenschaft

18.10.2022

ECREA 2022

Das Institut der Medienwissenschaft auf der ECREA 2022 9th European Communication Conference, Aarhus 19-22 Oktober 2022

Auf der ECREA 2022 (European Communication Research and Education Association) in Aarhus wird dieses Jahr das Thema "Rethink Impact" als Diskussionsrahmen dafür dienen, wie Medien- und Kommunikationsforschung, Bildung und Ausbildung mit der Gesellschaft interagieren, auf sie einwirken und sie reflektieren.

Beiträge der Medienwissenschaft Tübingen

Mobile Location-Based Advertisement - The effects of gratuities, experiences and privacy thoughts using the example of the SmaRT City Application of the City of Reutlingen (Germany)
Mandy Badermann¹ und Sven Nunnenmacher²

The impact of violated audience expectations in the journalism-audience interaction: A theoretical modeling
Jun.-Prof. Dr. Helena Stehle³, Dr. Hanne Detel¹, PD Dr. Nicole Podschuweit⁴, Prof. Dr. Ines Engelmann⁵, Ass.-Prof. Dr. Claudia Wilhelm⁶

Platform agency and data practices in Fridays for Future’s digital activism
Dr. Giuliana Sorce¹

Remembering anti-Nazi Resistance on Insta? What do we learn through @ichbinsophiescholl?
Prof. Dr. Tanja Thomas¹ und Prof. Dr. Martina Thiele¹
 

ECREA Pre-Conference: "Developing Research on Media, Cities and (Digital) Space" (14. Oktober)

Department of Communication and Social Research, Sapienza University of Rome
Organised by Lou Therese Brandner, University of Tübingen, and Stefania Parisi, Sapienza University of Rome in collaboration with the ECREA Media, Cities and Space Section

Commuting by Public Transport – Media and Mobility Practices in 'Smart' Cities
Dr. Helena Atteneder¹

1 Universität Tübingen
2 MHP
3 Universität Münster

4 Universität Erfurt
5 Universität Jena
6
Universität Wien

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