18.10.2022
Auf der ECREA 2022 (European Communication Research and Education Association) in Aarhus wird dieses Jahr das Thema "Rethink Impact" als Diskussionsrahmen dafür dienen, wie Medien- und Kommunikationsforschung, Bildung und Ausbildung mit der Gesellschaft interagieren, auf sie einwirken und sie reflektieren.
Mobile Location-Based Advertisement - The effects of gratuities, experiences and privacy thoughts using the example of the SmaRT City Application of the City of Reutlingen (Germany)
Mandy Badermann¹ und Sven Nunnenmacher²
The impact of violated audience expectations in the journalism-audience interaction: A theoretical modeling
Jun.-Prof. Dr. Helena Stehle³, Dr. Hanne Detel¹, PD Dr. Nicole Podschuweit⁴, Prof. Dr. Ines Engelmann⁵, Ass.-Prof. Dr. Claudia Wilhelm⁶
Platform agency and data practices in Fridays for Future’s digital activism
Dr. Giuliana Sorce¹
Remembering anti-Nazi Resistance on Insta? What do we learn through @ichbinsophiescholl?
Prof. Dr. Tanja Thomas¹ und Prof. Dr. Martina Thiele¹
Department of Communication and Social Research, Sapienza University of Rome
Organised by Lou Therese Brandner, University of Tübingen, and Stefania Parisi, Sapienza University of Rome in collaboration with the ECREA Media, Cities and Space Section
Commuting by Public Transport – Media and Mobility Practices in 'Smart' Cities
Dr. Helena Atteneder¹
1 Universität Tübingen
2 MHP
3 Universität Münster
4 Universität Erfurt
5 Universität Jena
6 Universität Wien