Advancing Science. Empowering Learners.
Das Hector-Institut für Empirische Bildungsforschung betreibt Forschung, die Lehren und Lernen erfolgreich(er) macht. Unterstützt wird es in seiner Forschungsarbeit von der Hector Stiftung II.
Aktuelles
Erkenntnisse für die Schule von morgen
Aktuelle Publikationen
-
Hou, R., Fütterer, T., Bühler, B., Bozkir, E., Gerjets, P., Trautwein, T. & Kasneci, E. (2024). Automated Assessment of Encouragement and Warmth in Classrooms Leveraging Multimodal Emotional Features and ChatGPT. 25th International Conference on Artificial Intelligence in Education (AIED 2024). https://doi.org/10.48550/arXiv.2404.15310
-
Kim, K., X. Liu, Isbell, D., Chen, X. (2024). A Comparison of Lab and Web-Based Elicited Imitation: Insights from Explicit-Implicit Knowledge and L2 Proficiency. Studies in Second Language Acquisition. https://doi.org/10.1017/S0272263124000214
-
Sakaki, M., Ten, A., Stone, H. and Murayama, K. (2024). Role of Metacognitive Confidence Judgments in Curiosity: Different Effects of Confidence on Curiosity Across Epistemic and Perceptual Domains. Cognitive Science, 48: e13474. https://doi.org/10.1111/cogs.13474