Uni-Tübingen

News

&nbs

Interview about the "Ambiguous Dickens" with Prof. Bauer and Prof. Zirker

The video interview with Prof. Bauer and Prof. Zirker on the “Ambiguous Dickens” that was recorded at the Dickens Symposium 2018 is now online in the Youtube channel of the Dickens Society: https://www.youtube.com/watch?v=LzxOFPMdkVk

 

Workshop "Information Structure  and Ambiguity - The Process of Integrating Sentences into Discourse"

October 7-8, 2019, University of Tübingen

 
Organized by RTG 1808 and Project A7 of the SFB 833
Workshop venue: Brechtbau, Wilhelmstr. 50, Room: t.b.a.
 
Invited speakers

Kristine Bentzen (Universitetet i Tromsø), Peter Culicover (The Ohio State University), Kordula De Kuthy (Universität Tübingen), Joachim Jacobs (Bergische Universität Wuppertal), Andrew Kehler (University of California, San Diego), Roger Levy (MIT), Valéria Molnár (Lunds Universitet), Sophie Repp (Universität zu Köln), Craige Roberts (The Ohio State University), Hannah Rohde (The University of Edinburgh), Judith Tonhauser (The Ohio State University, Universität Stuttgart)

Workshop description

 

Recently published

by Prof. Dr. Angelika Zirker: Stages of the Soul in Early Modern English Poetry: William Shakespeare and John Donne. For more details, click http://www.manchesteruniversitypress.co.uk/9781526133298/

William Shakespeare and John Donne

The dissertations of our alumna Bettina Remmele:

Remmele, B. (2019). The Prosody of Sluicing: Production Studies on Prosodic Disambiguation (Ph.D. Thesis). TOBIAS-lib, Universitätsbibliothek Tübingen (http://dx.doi.org/10.15496/publikation-31149)

 

Publications by members of the RTG 1808 on "Ambiguity"

  • Meixner, Sebastian (2019). Narratologie und Epistemologie. Studien zu Goethes frühen Erzählungen (= Studien zur deutschen Literatur 219). Berlin, Boston: De Gryuter.
  • Sigmund, Mirjam (2018). Allegorese als Ambiguierungsverfahren. Eine kognitiv-semantische und diskurstraditionelle Analyse mittelalterlicher romanischer Predigten. De Gruyter.
  • Kirchhoff, Leonie, Miriam Lahrsow, and Angelika Zirker (2018). "Students as Digital Annotators of Shakespeare’s Sonnets.” Digital English: A Handbook for the 21st Century. Ed. Naomi Milthorpe, Robert Clarke, Joanne Jones, and Robbie Moore. https://www.digitalenglish.com.au/2018/12/17/students-as-digital-annotators-of-shakespeares-sonnets/
  • Potysch, Nicolas (2018): Wiederholt doppeldeutig in Bild und Schrift: Ambiguität im durchbilderten Roman. Hannover: Wehrhahn.
  • Landmesser, Christof (2018). "Parusieverzögerung und die Gegenwart der Glaubenden. Zur Hermeneutik von Ambiguität und Ambivalenz der christlichen Existenz in der Theologie des Paulus." In: EC 9(2018), 107–130.
  • Kulick, Andreas (2016). "From Problem to Opportunity? An Analytical Framework for Vagueness and Ambiguity in International Law." In: German Yearbook of International Law 59, 257-288.
  • Hartmann, Jutta M.; Corinna Sauter, Gesa Schole, Wiltrud Wagner, Peter Gietz, Susanne Winkler (2016). "TInCAP – ein interdisziplinäres Korpus zu Ambiguitätsphänomenen." Conference Abstract. DHd 2016 in Leipzig. http://dhd2016.de/boa.pdf
  • Potysch, Nicolas; Matthias Bauer (eds.) (2016). Deutungsspielräume. Mehrdeutigkeit als kulturelles Phänomen. Frankfurt a.M.: Peter Lang.
  • Zirker, Angelika; Esme Winter-Froemel. (eds.) (2015). Wordplay and Metalinguistic / Metadiscursive Reflection. Authors, Contexts, Techniques, and Meta-Reflection. Berlin: De Gruyter. (Dynamics of Wordplay 1)
  • Winkler, Susanne (ed.) (2015). Ambiguity: Language and Communication. Berlin: de Gruyter.